Volledige versie bekijken : Extern laden van afbeeldingen uit een directory
sandernieling
%Europe/Berlin %697 %2006, 16:44
Beste mensen,
Ik zit met mijn handen in het haar, ben benieuwd of iemand mij hier kan helpen. Het gaat om het volgende. Ik ben opzoek naar iets waarmee ik afbeeldingen extern kan laden vanuit een directory. Stel ik heb een directory genaamd 'images' dan moet hij dus de afbeeldingen uit deze directory laden, en vervolgens in flash laten zien. Verder moet hij ze NIET allemaal op het zelfde moment laten zien, maar telkens per 4 onder elkaar. Liefst zou ik deze 4 dan een seconden of 10 willen laten staan, zodat hij vervolgens de volgende 4 uit de directory laat zien. Zijn het er 20 krijg je dus 20 : 4 = 5 dus laat hij alle afbeeldingen in 5 series zien dus totaal 50 seconden! Iemand enig idee hoe of wat?
Macs
%Europe/Berlin %704 %2006, 16:54
Begin eens met inladen in flash:
Onder F1 (=help) even zoeken naar MovieClipLoader
sandernieling
%Europe/Berlin %708 %2006, 17:00
Ik ben een echte leek op gebied van extern inladen van elementen etc. Het inladen van een enkel plaatje is geen probleem. Echter nu moet ik dus plaatjes inladen die in een directory staan. Zou ik er 10 bij zetten, moet hij ook die 10 mee pakken zonder dat ik iets aan het flash-bestand moet wijzigen.
Macs
%Europe/Berlin %712 %2006, 17:05
dan moet je serverscripts gebruiken: php oid.
deze scripts kunnen een directory scannen naar bestanden en een lijst met die bestanden kun je dan naar flash sturen.
Flash zelf kan dit niet.
Wat wel zou kunnen is in de map ook een text -of xml-bestandje kunnen zetten waarin je de bestanden bijhoudt...
sandernieling
%Europe/Berlin %714 %2006, 17:08
Ok, nu komen we ergens. PHP is een afvaller. Daar wil ik liever niet mee aan de slag. Een txt of xml-bestand zou tot de mogelijkheden kunnen behoren. Kan ik ook wel aanmaken. Echter hoe doe ik de uitvoering in flash. Hij moet dus telkens 4 plaatjes onder elkaar laten zien. Deze blijven 10 seconden staan (bijv.) en vervolgens komen de volgende 4 (en daar mag niet een van de vorige 4 tussen staan). En zo moet die eigenlijk alles afwerken. Als het er 10 zijn 10, en bij 20 dus 20.
Macs
%Europe/Berlin %724 %2006, 17:22
Is eerder van de week ook al een topic over geweest, mss kun je even naar deze methode kijken voor een globale indruk van koe je het zou kunnen doen:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=10863
sandernieling
%Europe/Berlin %864 %2006, 20:44
Alvast bedankt, is er iemand met een globaal voorbeeld. Ik zou werkelijk niet weten hoe ik het begin moet maken. Mac, misschien een voorbeeld van het script waarnaar je doorverwijst?
Macs
%Europe/Berlin %404 %2006, 09:42
Hoi Sander,
in principe is dit niet heel ingewikkeld om voor elkaar te krijgen. Je hebt een aantal zaken nodig.
- op de server de map met de foto's
- een xml bestand met daarin een lijst met de namen van die foto's
- een swf met daarin:
> code om de xml in te lezen en te verwerken (XML class)
> code om de foto's in te laden (MovieCliploader)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.