PDA

Volledige versie bekijken : Script wordt twee keer doorlopen

robin.meeuwsen@wanadoo.fr
%Europe/Berlin %448 %2005, 11:45
Situatie:

Webpagina met links een flash menu en rechts een iframe met als bron een pagina die 2 layers bevat. Layer 'home' (visible) die een flash animatie vertoond alszijnde een lead-in. Layer 'HomeAway' (hidden) die dezelfde flash animatie vertoond maar dan vanaf frame 2. De animatie bestaat uit 2 frames. In het eerste frame zitten alle movieclips die de lead-in laten zien. 1 van de movieclips bevat een script:

so=SharedObject.getLocal('myInfo','/');
so.data.animation='inprogress';
so.flush();
stop();

Na het doorlopen van de lead-in is de status netjes 'inprogress'. In het 2e deel van de animatie heb hetzelfde maar deze zet de status op 'done':

so=SharedObject.getLocal("myInfo","/");
so.data.animation='done';
so.flush();
getURL('./contenu'+so.data.suboption+'.htm','FREEMRECHTS');
stop();

Dit werkt ook maar komt eigenlijk iets later aan de orde.

En nu het menu... In het menu zitten menuopties met de volgende code:

on(release){
so=SharedObject.getLocal('myInfo','/');
if(so.data.animation=='done'){
so.data.suboption='leselus';
so.flush();
getURL('./contenuleselus.htm','FREEMRECHTS');
}else if(so.data.animation=='inprogress'){
so.data.suboption='leselus';
so.flush();
getURL("javascript:MM_showHideLayers('HomeWeg','','show',' Home','','hide')",'FREEMRECHTS');
}
}

Ook dit werkt 4 the moment. Hij herkent dat de status in 1e instantie op 'inprogress' staat en voert dus de bijbehorende code uit. Hierdoor wordt de lead-out vertoond en de status van animation op done gezet. myInfo.sol is correct gevuld. In het rechterframe wordt nu een platte HTML pagina vertoond en de pagina met layers en flash animaties is volkomen uit beeld zoals het hoort... Nogmaals, in myInfo.sol staat alles nog steeds correct.

Nu begint het geeikel... Wanneer ik nu dus op een 2e menuoptie klik dan krijg ik een fout op de pagina. Op hetmoment van klikken staat animation netjes op done maar daarna wordt 'ie dus door iets of iemand op 'inprogress' gezet. Het eerstgenoemde script wordt hier dus uitgevoerd???????? Ik heb hard hulp nodig.

Om e.e.a. te visualiseren geef ik de volgende link op: http://www.allaboutit.fr/entrecasteaux/test.htm

Alvast hartelijk dank!

Robin Meeuwsen

robin.meeuwsen@wanadoo.fr
%Europe/Berlin %655 %2005, 16:43
Laatste nieuws! Het script wordt niet twee keer doorlopen maar bij de 2e willekeurige menukeuze wordt het .sol bestand overschreven door de 1 na laatste .sol met de foute waarden. Verder blijft 't vaag. Nog geen oplossing voor gevonden. Iemand??

Robin Meeuwsen