Volledige versie bekijken : flash remoting huren of kopen?
latino
%Europe/Berlin %882 %2006, 21:10
bij www.flashhosting.nl kun je een flashremot server huren
maar bij macromedia kun je hemkopen. Wie weet wat het voordeel of nadeel is van beide.?
Als je hem koopt moet je zeker er verstand van hebben om het te installeren ofzo?
Dauntless
%Europe/Berlin %906 %2006, 21:44
Als je hem koopt moet je zeker er verstand van hebben om het te installeren ofzo?
En een server met een statisch ip. Ik zou eerlijk gezegd gewoon huren, aangezien je je dan niets moet aantrekken van de installatie e.d.
latino
%Europe/Berlin %920 %2006, 22:05
als je dat wilt huren..moet je dan ook je hele website daa rhosten of kun je gweoon daarheen linken zeg maar?
Dauntless
%Europe/Berlin %924 %2006, 22:11
Hangt er vanaf wat voor hosting je neemt.
Hier (http://www.flashhosting.nl/downloads/FCS-hosting.pdf) meer info.
Ultim-o
%Europe/Berlin %517 %2006, 12:24
Flash remoting is opzich niets.... Alleen een extra extensie op Colfdusion.. Dus je zult je site ook daar moeten hosten inderdaad. Of een andere host zoeken met coldfusion en flash remoting geinstalleerd..
Als je zelf flash remoting koopt, heb je er niets aan.. je moet dan wel een server hebben waar al coldfusion opstaat.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %564 %2006, 13:32
Het lijkt alsof je 2 dingen door mekaar haalt, namelijk Flash Media Server (voormalige Flash Communication Server, aka FlashCom), de Media Server voor Flash waarmee je streaming audio/video/etc kan aanbieden, en Flash Remoting, waar Ultim-o uitleg over geeft, overigens nog een toevoeging: Flash Remoting ondersteunt ook .Net en Java. Zou je even duidelijk kunnen aangeven wat je nu bedoelt, op die manier kunnen we je ook beter helpen :)
latino
%Europe/Berlin %453 %2006, 10:52
ik wil dus webcam en video aanbieden op mijn site..dus wil ik weten wat ik nodig hebt..
ik dacht dat flashremoting ook met php kon?
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %753 %2006, 18:05
Dan ben je dus inderdaad op zoek naar Flash Media Server, http://www.macromedia.com/software/flashmediaserver/. Wellicht is het handig voor jezelf om een test-server op te zetten waarop je de development editie van FMS kan draaien, http://www.macromedia.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=flashmediaserver. Zover ik begrepen heb van mensen en via andere wegen maakt FMS gebruik van RMTP (Remote Method Transfer Protocol) in plaats van AMF, het is dus zover ik weet niet nodig om Flash Remoting (AMF) te gebruiken met FMS.
PHP wordt niet standaard ondersteund door Flash Remoting, daardoor is AMFPHP in het leven geroepen. www.amfphp.org. Dit is een open-source project waarmee het AMF protocol ook beschikbaar is voor gebruik tussen Flash en PHP.
Inderdaad kan je FMS (inclusief server) ook huren bij onder andere flashhosting.nl, indien je het huurt moet je nog wel weten hoe je het moet configureren maar daar kom je vaak m.b.v. documentatie en/of internet wel uit. De beveiligings configuratie's enzo zijn meestal al wel gedaan bij installatie. Als je de software wilt kopen zul je er uiteindelijk inderdaad meer verstand van moeten hebben, ook komt al het onderhoud op jou dak, terwijl als je huurt dat vaak bij de verhurende partij ligt (contract goed doornemen, eventueel contact opnemen met verhuurder voor advies op maat). Dus ja je moet er naar kijken wat het je gaat kosten in manuren en aanschaf als je het zou kopen en zelf onderhouden, en daar tegenover de kosten die het met zich meebrengt als je er eentje huurt. Even kort wat puntjes die je bij huren tegenover kopen tegen kunt komen:
- als je huurt kan je vaak makkelijker upgraden naar een nieuwere versie als die uit komt (anders moet je het zelf doen, upgrade kopen en uitvoeren)
- als je huurt heb je minder onderhoud en configuratie (dus ben je er minder uren aan kwijt)
- als je huurt voor een paar jaar is dat vaak goedkoper
- als je huurt kun je altijd nog overgaan tot koop
- als je koopt zorg dan dat je er verstand van hebt (of iemand in je omgeving)
- als je koopt zul je meer moeten onderhouden en configureren (veel manuren)
- als je koopt is dat over een lange termijn vaak goedkoper
- als je koopt betaal je in 1 keer het volle pond, met huren betaal je iedere maand weer
Let wel op dat sommige punten per Hosting Provider verschillend kunnen zijn, je zal dit dus voor jezelf even goed op een rijtje moeten zetten.
Ultim-o
%Europe/Berlin %790 %2006, 18:58
Lekkere uitleg TrueChaoz! Maar dan kan dit topic weer terug verplaats worden ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.