Volledige versie bekijken : Flash Desktop probleem/vraagje
Wizzkiddy
%Europe/Berlin %785 %2005, 19:50
Goeie middag,
Ik ben bezig met een desktop in flash. Mijn doel is een wallpaper met veel gebruikte dingen zoals mijn dagelijke links, een newstracker en meer van dit soort dingen.
Ik heb in flash wat icoontjes gemaakt die ik graag een commando zou willen geven. Mijn doel is om de standaard knoppen vast te zetten zoals My Computer en Explorer.
Zou iemand mij opweg kunnen helpen door mij te vertellen hoe ik mijn gemaakte icons kan linken naar "My Computer" "My Network Places"of bijvoorbeeld en ".exe file". Heb dit forum afgezocht maar kom voornamelijk geturl commando's tegen die tot nu toe nog niet hebben gewerkt.
Ik heb ook iets gelezen over file:// maar ook dat heeft nog geen oplossing gegeven.
Een preview van de desktop is hier te vinden. http://www.wizzkiddy.tweakdsl.nl/wizzkiddy/Wiszma.html
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, Alvast bedankt...
theFlashWizard
%Europe/Berlin %086 %2005, 03:04
hmm je link deet et helaas niet.. maar volgens mij moet je bat bestanden gaan gebruiken..
je maakt van je flash ding een exe, die laat je een bat bestand opstarten die in de map fscommand staat, die dan weer een bepaald bestand/locatie opstart.
zoek maar eens op bat / batch bestanden :)
Wizzkiddy
%Europe/Berlin %325 %2005, 08:48
Goeie Morgen,
Ok bat bestanden, maar stel ik heb een bat bestand, wat wordt het commando dan in flash?
zou iemand dat ff kunnen posten voor mij. Eventuele andere opties zijn ook zeer welkom.
Alvast bedankt, en btw mn preview werkt weer, sorry hiervoor. Wizzkiddy...
theFlashWizard
%Europe/Berlin %509 %2005, 13:14
fscommand("exec","naamvanhetbatbestand")
en die bat bestanden moeten dan in de map fscommand staan die naast de exe moet staan..
Wizzkiddy
%Europe/Berlin %585 %2005, 15:03
Ok man bedankt, ik zit nu op mn werk maar ik ga t cker proberen als ik thuis ben. Heb je dit al getest of denk je dat dit het moet zijn? Super bedankt voor de reactie iig !!!!
Edit:
Ik zit nog is ff te denken he, maar moet het een exe file zijn? want ik kan exe files natuurlijk weer niet als wallpaper instellen :S en zou dat fscommand niet gewoon werken? dus:
fscommand("exec","c:\bestand.exe")
Graag uw reacties :) Thanx...
theFlashWizard
%Europe/Berlin %640 %2005, 16:21
nops.. het moet volgens mij een exe bestand zijn om een ander exe bestand te mogen openen.. en dus ook om een .bat bestand te openen..
Roenes
%Europe/Berlin %667 %2005, 17:01
Hou er rekening mee dat als je met fscommand externe bestanden wil aanroepen dat dat alleen kan naar bestanden die in de map "fscommand" staat die je zelf moet maken in de map waar je swf bestand staat :)
Wizzkiddy
%Europe/Berlin %677 %2005, 17:15
Kijk nu komen de reacties op gang :) Ik heb net ff een batch gemaakt maar kan hem helaas nog niet testen icm flash. De batch file opent wel de photoshop.exe bijvoorbeeld. Nu nog ff linken aan flash. Ik ga het strax proberen en laat het jullie nog even weten. Alvast bedankt...
Wizzkiddy
%Europe/Berlin %810 %2005, 20:27
Ok guys ff de tussenstand :) Ik heb jullie tips dus ff uitgevoerd en het werkt !!! Dat wil zeggen, het werkt inderdaad alleen als ik er een exe (project) van maak. Het vervelende hieraan is dat ik die weer niet aan mn desktop kan plakken :( Iemand een idee hoe ik dit dan weer kan oplossen? ik dacht namelijk dat dit het laatste probleempje was, maar zoals bijna altijd zit het nooit mee :) Alvast bedankt en ook voor de reacties, Super !!!
Wizzkiddy
%Europe/Berlin %097 %2005, 03:19
Ok nou ik heb het bijna helemaal goed :) Ik zoek nog naar 1 oplossing en ik hoop dat èèn van jullie het mij kan vertellen.
Ik heb nu het juiste commando gevonden en verschillende batch files gemaakt. Dit werkt bijna helemaal goed.
Als ik een button link naar een jpg bijvoorbeeld gaat t goed. Picture (http://wizzkiddy.tweakdsl.nl/wizzkiddy/jpg.gif)
Als ik een butoon link naar een batch file krijg ik dit. Batch (http://wizzkiddy.tweakdsl.nl/wizzkiddy/bat.gif)
Windows vraagt dus of hij de batch file mag openen of niet. Kan iemand mij vertellen of ik de batch file meteen kan laten openen zonder dat windows met deze "Security vraag" komt???
Ik hoop dat iemand het weet, alvast bedankt weer...
theFlashWizard
%Europe/Berlin %108 %2005, 03:35
je bent het aant testen daar.. dat betekend dat je een swf test..
je moet om dit te kunnen testen apart de exe openen..
Wizzkiddy
%Europe/Berlin %647 %2005, 16:32
je bent het aant testen daar.. dat betekend dat je een swf test..
je moet om dit te kunnen testen apart de exe openen..
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, alles werkt goed zowel een plaatje als een batch file aan een button. Het enige probleem is dus dat ik de batch file automatisch wil laten openen zonder dat windows vraagt of ik hem wil openen of wil opslaan ( Run / Save of Cancel).
Met andere woorden de commandos die in de batch file staan moeten langs de beveiliging van windows komen zodat het betreffende .exe filetje gestart kan worden.
Ik hoop dat ik zo iets duidelijker ben en dat je misschien een antwoord weet. Thanx...
Edit:
Nog even een kleine opmerking, ook al maak ik een exe file dan blijft hij vragen of ik de batch file wil openen, saven, of cancellen dus dat is het probleem niet.
Verder werkt t nu wel prima vanuit een swf file. Eerst werkte het alleen vanuit een exe file.
Het is nu ook niet echt flash meer denk ik maar meer een batch probleem.
Dit is trouwens de code waarmee ik een file link van mn button.
on (release) {getURL("file:///E:/Wiszma/Batch Files/explorer-inv.bat");
}
theFlashWizard
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:50
vreemd.. als ik met een exe een batch opende die in de map fscommand staat heb ik echt dat probleem niet..
en ik had et dus ook over een fscommand he.. en zeker niet over een getURL..
Wizzkiddy
%Europe/Berlin %672 %2005, 17:07
vreemd.. als ik met een exe een batch opende die in de map fscommand staat heb ik echt dat probleem niet..
en ik had et dus ook over een fscommand he.. en zeker niet over een getURL..
Zeker vreemd en misschien had ik mn code wijziging inderdaad ff door moeten geven,
maar fscommand is dus voor mij geen oplossing omdat ik een exe file niet als desktop kan gebruiken.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar wat anders en is het toch gewoon geturl geworden. alleen nu dus dit batch probleempje nog.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %674 %2005, 17:11
tja.. op een getURL zit nou 1maal die beveiliging..
flash is zeer beperkt in zijn rechten.. en je moet exe's enzo dus altijd via een omweg openen..
Wizzkiddy
%Europe/Berlin %678 %2005, 17:17
tja.. op een getURL zit nou 1maal die beveiliging..
flash is zeer beperkt in zijn rechten.. en je moet exe's enzo dus altijd via een omweg openen..
Ja die omweg heb ik ook n principe al gemaakt dmv de batchfile, maar ik blijf nu dus eigenlijk met een ander probleem zitten :)
als iemand nog ideeen heeft hoor ik t graag.
Ik zal ook is even zoeken op batch topics ofzo. Iig bedankt iedereen !!!
theFlashWizard
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:50
maar de omweg is niet compleet omdat je het niet vanuit een exe probeert..
ik ben er van overtuigt dat je alleen exe's of bat bestanden kan openen vanuit een exe.. omdat een exe simpelweg meer rechten hebt..
en ik weet dat jij niks aan een exe hebt.. dus volgens mij gaat dit nie lukke..
tegenspraak is welkom :P
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.