PDA

Volledige versie bekijken : Dataset uitlezen met Actionscript

elguapo
%Europe/Berlin %967 %2006, 23:12
Hoi :)

Ik heb een dataset, die via een xml-connector gevuld wordt. Dat werkt goed: als ik er een datagrid aan koppel zie ik alles wat ik moet zien.

Nu wil ik e.e.a laten zien in een Dynamic Text field. Ik bedacht dat zo te doen: leden_ds.first();
titel_txt.text = leden_ds.currentItem.titel;titel_txt laat nu als waarde 'undefined' zien.

Via de livedocs kwam ik op de volgende 'debug' code:var i:String;
for (i in leden_ds.properties) {
debug.text +=("field '" + i + "' has value " + leden_ds.properties[i]);
}
Dit geeft als resultaat: field 'id' has value [object Object]
field 'tekst' has value [object Object]
field 'datum' has value [object Object]
field 'auteur' has value [object Object]
field 'titel' has value [object Object]
Hij leest dus wel de veldnamen, maar niet de waardes: in plaats van de waarde staat er 'object Object'. Hoe krijg ik de waarde goed uitgelezen?

Dauntless
%Europe/Berlin %969 %2006, 23:16
In elke cel staat dus een object ipv een string. Kan je de data set eens laten zien?

Ik heb zelf ook zo'n dom probleem voorgehad: Flash nam de 1ste propertie van het object, waardoor je het dus juist te zien kreeg, maar als je het opvraagt krijg je het hele object, waardoor andere acties dus eventueel niet werken.

Doe anders dit ook eens:

var i:String;
for (i in leden_ds.properties.titel) {
debug.text +=("field '" + i + "' has value " + leden_ds.properties.titel[i]);
}

Wat krijg je dan?

elguapo
%Europe/Berlin %978 %2006, 23:28
Als ik "leden_ds.properties.titel" uitlees krijg ik dit:field 'name' has value titel
field 'type' has value [object Object]
Das al wel iets meer, maar er staat nog steeds geen waarde in :S

Hoe bedoel je 'dataset laten zien'?

Is er geen manier om een object te printen, zoals print_r() doet bij php?

Dauntless
%Europe/Berlin %324 %2006, 07:46
Misschien is er een custom classe geschreven door een 3de partij, maar ik denk niet dat er zo'n functie van Flash zelf is.

Kan je eventueel de .fla online zetten? Ik ben niet zo erg thuis in databinding en ik heb al ondervonden dat het nog tamelijk moeilijk is om die dingen te debuggen. Of heb je het allemaal met AS gedaan?

elguapo
%Europe/Berlin %462 %2006, 11:06
Ik heb 't inmiddels opgelost: een textarea kan je binden met de dataset. Raar dat 't met een Dynamic Text niet kan. Anyway, thnx voor de hulp :)