PDA

Volledige versie bekijken : Registreren en inloggen

Marcellino
%Europe/Berlin %721 %2005, 18:19
Ik ben op het moment bezig met een inlogsysteem, dat je moet registreren en dan kunt
inloggen, nu weet ik niet hoe je de informatie in een database krijgt zodat de geregistreerde
kan inloggen :( .

Kan iemand me helpe? :confused:

gibson18
%Europe/Berlin %960 %2005, 00:03
Wat meer uitleg had tof geweest. :)

Je kan gebruik maken van asp als je wil publishen op een windows server.
Of php als het te doen is op een linux server.
Of wil je het nog met flash?

Dit is allemaal ni zo simpel.

Maar geef eerst wat meer info dan werken we het wel uit.

Marcellino
%Europe/Berlin %509 %2005, 13:13
Ik heb een windows server dus ik denk dat asp wel goed is, want mijn server ondersteund geen php,

Marcellino
%Europe/Berlin %516 %2005, 13:23
Ik heb een windows server dus asp lijkt me wel goe (m'n server ondersteund geen php)
Het hoeft niet in flash te zijn. Het registratie formulier en het inlogscherm zijn gemaakt in
:) HTML. Dit zijn de links registratie (http://home.wanadoo.nl/edwardy/register.htm) en de login (http://home.wanadoo.nl/edwardy/login.htm) :)
Het is gemaak in Dreamweaver. Maar ik wil het zo simpel mogelijk houden(dat lijkt me het
handigst)Kan je me helpen gibson18.

Greetings :) :D

gibson18
%Europe/Berlin %516 %2005, 13:24
Bon eerst moet je een access database maken. Deze stop je in de map inetpub/wwwroot/ op jouw webserver dan. Dan moet je eens gaan zoeken op de adminpagina van je server of er ergens iets staat over odbc. Daar ga je moeten instellen waar je access database staat en de connectie een naam geven.

Dit is een vb van hoe je gegevens uit een database haalt.

<%@ LANGUAGE="VBSCRIPT" %>
<% Option Explicit

Dim cnDB
Dim rstKlanten

' Verbinding
set cnDB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
cnDB.open "naam van de connectie die je aangemaakt hebt"

set rstKlanten = cnDB.execute("SELECT * FROM naamvandetabel") %>
<table border="1">
<thead>
<tr>
<td width="20">naamvanheteersteveld</td>
<td width="70">naam van het tweede veld</td>
</tr>
</thead>
<tbody>
<tr>

<%
Do while not rstKlanten.EOF
response.Write "<td width='20' align='center'>" & rstKlanten("naamvan het eerste veld") & "</td>"
response.Write "<td width='70' align='center'>" & rstKlanten("Naamvanhettweedeveld") & "</td></tr>"
rstKlanten.MoveNext
loop
cndb.close
%>
</tbody>
</table>

Ik hoop dat je het zo'n beetje snapt. Anders moede is googele of zo in deze volgorde:
1. odbc
2. connectie maken
3. gegevens wegschrijven
4. gegevens inlezen
db sluiten

mech7
%Europe/Berlin %573 %2005, 14:46
ummm ik weet niet veel van asp maar de database in je root zetten, lijkt me niet echt veilig :confused:

gibson18
%Europe/Berlin %584 %2005, 15:01
Laten we eerst zien dat het werk en daarna over beveiliging spreken. Want mensen moeten er toch kunnen inschrijven. Dus moet ge beveiligen aan de hand van locktypes en cursortype.

Dus trekt u da nog ni aan. Ziet eerst dat het werkt

greetz

gibson

Marcellino
%Europe/Berlin %552 %2005, 14:15
Kun je misschien een voorbeeldje make gibson18 ik snap het niej echt stuur maar naar
me e-mail (marc_van_hec@hotmail.com)

Alvast bdankt
Greetings :) :D :confused: