Volledige versie bekijken : Hoe maak ik een vector illustratie ?
vector monkey
%Europe/Berlin %696 %2006, 16:43
Ik ben weer bezig met een nieuwe illustratie voor peper, dit keer is het bridget maasland. Ik maak tussendoor wat shotjes zodat jullie kunnen zien hoe het gaat
de foto waar ik mee begin:
http://www.thevectormonkeys.nl/maasland/color.jpg
gezicht overtrekken:
http://www.thevectormonkeys.nl/maasland/01.jpg
ogen en mond erbij:
http://www.thevectormonkeys.nl/maasland/02.jpg
haar erbij:
http://www.thevectormonkeys.nl/maasland/03.jpg
en nog wat details:
http://www.thevectormonkeys.nl/maasland/04.jpg
hij is nog niet af.. de rest komt nog
:)
Mitch
%Europe/Berlin %712 %2006, 17:06
Vete sh1t gast.
Wat vind je zelf eigenlijk mooier? Zoveel mogelijk detail (zoals licht enz.) of een beetje onrealistisch en minder details? Deze heeft bijhoorlijk wat details.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe de lijnen er uit zien, het wireframe :) Dan kan je beter zien hoe alles is opgebouwd. Maar iniedergeval vet dat je dit post :)
Heb je nog wat tips? Voor in illu. Hoe je de tools gebruikt etc.
Oja let je er ook op welke foto's je uitkiest.
Neon
%Europe/Berlin %738 %2006, 17:43
Mooi werk! :)
Laat je ook even het eindresultaat zien? Ik weet niet waar je de illustratie voor gaat gebruiken? Flyer? Poster? E-Card? Etc, etc.
Dan kan hij daarna de FlashFocus Showcase in namelijk... ;)
WickedMind
%Europe/Berlin %772 %2006, 18:32
Netjes, heel mooi gedaan.
Doe je dit in illustrator? Ik ben ook erg benieuwd naar een outlines versie.
Zelf ben ik laatste tijd ook beetje into illustreren, maar ik zie dat je wel anders werkt dan mij.
Ik moet wel zeggen dat ik het contrast in het gezicht niet mooi vind.
'tis een illustratie, dus er is meer contrast dan een foto, maar ik vind wel dat het iets subtieler mag.
vector monkey
%Europe/Berlin %784 %2006, 18:49
Ik vind zelf het mooiste als er veel details in zitten.. maar ik werk niet graag met blur en vreemde filters. omdat ik het wel graag heel grafisch wil houden. Maar soms vind ik het ook mooi om met zo min mogelijk zo veel mogelijk in een illustratie te laten zien.
die wireframe zal ik snel posten. En natuurlijk let ik erop welke foto ik pak.. ten eerste moet de persoon er zo leuk mogelijk op staan. Ook de grootte is natuurlijk erg van belang om er zo veel mogelijk details in te leggen.
Het eindresultaat komt denk ik over een paar dagen. als ik er mee verder ga.
De illustratie word gebruikt bij een interview met Bridget Maasland in Peper magazine, waar ik ondertussen al heel wat illustraties voor gemaakt heb. die kun je ergens anders in de testcase kunt zien.
en wickedmind: ik ben erg benieuwd naar jouw illustraties. kun je eens wat posten ?
WickedMind
%Europe/Berlin %852 %2006, 20:26
In testcase staat iets van mij... nog een work in progress en ik vraag ook om aanwijzingen.
Ik verwacht op korte termijn mijn portfolio online te hebben.
Verder kun je "vlug" wat illustraties zien in een filmpje wat ik voor de competitie heb gemaakt.
Zelf illustreer ik met minder detail. Misschien is dat wel een gebrek aan geduld, geen idee. Detail vind ik wel mooi soms. Om eerlijk te zijn, het haar van je illustratie ben ik jaloers op :) Mond en ogen vind ik ook erg interessant.
Contrast van de huid ben ik daarentegen niet verliefd op, maar ik heb zelf ook geen goede oplossing voor illustreren van huid.
Althans, ik ben weinig tevreden.
vector monkey
%Europe/Berlin %853 %2006, 20:28
Ik vind zelf het mooiste als er veel details in zitten.. maar ik werk niet graag met blur en vreemde filters. omdat ik het wel graag heel grafisch wil houden. Maar soms vind ik het ook mooi om met zo min mogelijk zo veel mogelijk in een illustratie te laten zien.
die wireframe zal ik snel posten. En natuurlijk let ik erop welke foto ik pak.. ten eerste moet de persoon er zo leuk mogelijk op staan. Ook de grootte is natuurlijk erg van belang om er zo veel mogelijk details in te leggen.
Het eindresultaat komt denk ik over een paar dagen. als ik er mee verder ga.
De illustratie word gebruikt bij een interview met Bridget Maasland in Peper magazine, waar ik ondertussen al heel wat illustraties voor gemaakt heb. die kun je ergens anders in de testcase kunt zien.
en wickedmind: ik ben erg benieuwd naar jouw illustraties. kun je eens wat posten ?
Mitch
%Europe/Berlin %873 %2006, 20:58
He vector monkey gebruik je strokes voor de wenkbrauw haren? En geef je die dan verschillende opacity?
vector monkey
%Europe/Berlin %882 %2006, 21:10
de wire:
http://www.thevectormonkeys.nl/maasland/wire.jpg
en inderdaad mitch dat doe ik met strokes met verschillende transparantie.
de wenkbrauwen zoals ik ze nu bij deze illustratie heb vind ik nog niet goed hoor.. verander ik nog wel.
w00
%Europe/Berlin %923 %2006, 22:09
Ziet er echt mooi uit!
Waar maak je dit eigenlijk in? Photoshop ofzo?
vincoid
%Europe/Berlin %994 %2006, 23:51
Mooi gemaakt. Ik vind alleen wel dat ze er vet oud uit ziet door die verschillende kleuren en details in het gezicht.
Neuro
%Europe/Berlin %131 %2006, 03:09
leuk dat je je techniek wil delen, heel interesant :)
maar de posterize stap is plots verdwenen? en dat is toch wel een essentieel onderdeel
FlashL
%Europe/Berlin %143 %2006, 03:27
Sorry maar ik vind dit niet echt mooi om eerlijk te zijn meer een zootje. niet dat ik het beter uberhaupt kan maken maar. Miss had je beter een andere foto kunnen nemen ofzo. Nu lijkt het wel of ze een vies gezicht heeft met zo veel detail.
Pointer
%Europe/Berlin %480 %2006, 11:31
Sorry maar ik vind dit niet echt mooi om eerlijk te zijn meer een zootje. niet dat ik het beter uberhaupt kan maken maar. Miss had je beter een andere foto kunnen nemen ofzo. Nu lijkt het wel of ze een vies gezicht heeft met zo veel detail.
Om eerlijk te wezen valt het mij op dat je vaak het werk van een ander een beetje afkraakt.
Beetje jammer.
Dit is niet de eerste keer dat Vector Monkey wat illustraties heeft laten zien, en denk dat menig andere forumgebruikers of illustrators toch jaloers kunnen worden van zijn werk, en -of techniek.
Zelf gaf hij ook aan hij is nog niet af.. de rest komt nog
Zou eerst even afwachten op de rest van het geheel, voordat je zegt dat het zo'n zootje is.
Greetz://
vector monkey
%Europe/Berlin %519 %2006, 12:28
zucht
WurmQ
%Europe/Berlin %525 %2006, 12:36
He Vector Monkey dit is echt mooi gemaakt, ik krijg ook die kaarten van TU/e omdat ik daar volgend jaar naar toe ga, maar ik moest gelijk aan jouw werk denken. Vond ik even later in de Testcase dat het van jouw was! :D Good Job! 8D
Heb je nog wat tips? Voor in illu. Hoe je de tools gebruikt etc.
Same 2 me, ik vraag me ook af welke tools je gebruikt (pen, livepaint etc.)
vector monkey
%Europe/Berlin %631 %2006, 15:09
leuk om al jullie goede reacties te lezen.
het enige wat ik eigenlijk gebruik is de pen tool en mn pathfinder. en kleurtjes natuurlijk :P
ik gebruik zoals ik al eerder zei helemaal geen rare filters en die toestanden.. ik zou ditzelfde werk ook met illustrator 5 kunnen maken denk ik eerlijk gezegd.
o1-jasper
%Europe/Berlin %659 %2006, 15:50
Ik vind het echt super hoe jij dit allemaal maakt!
Jammer dat er van die kneuzen zijn die dit afkraken zonder dat ze er zelf ook maar ene beetje verstand van hebben
MA2R
%Europe/Berlin %756 %2006, 18:09
vet mooi gedaan ik vraag me af of de lijn dikte 1.0 is en de afbeelding verkleint of dat je een dunnere lijn heb gemaakt 0.5 is nog erg dik...... wat is het formaat waar je in werkt zegmaar?
Jelle
%Europe/Berlin %760 %2006, 18:15
Vind jou vectorwerk erg vet!
Ik ben nu ook begonnen met vectoren (opdracht van school) en ik vroeg me af hoe je het gezicht hebt overtrokken? Pure ellenbogenwerk? Of is er een handig filtertje beschikbaar in Illustrator die je helpt. Kheb geen idee :)
vector monkey
%Europe/Berlin %829 %2006, 19:54
ik maak een bestand van 260 x 340 mm (formaat van Peper magazine)
het is echt eleboog werk ja. geen filters in illustrator.. die is er wel (live trace) maar daaruit komt niet het resultaat wat ik wil hebben dan dus maar met de hand :)
bedankt voor alle goede reacties..
ik denk dat hij morgen klaar is
vector monkey
%Europe/Berlin %688 %2006, 16:31
zo dan.. klaar!
http://www.thevectormonkeys.nl/maasland/06.jpg
zillionz
%Europe/Berlin %691 %2006, 16:35
Cool man, maarre...
waar maak je het nou mee? Flash en illustrator? of alleen illustrator?
Harmke
%Europe/Berlin %701 %2006, 16:50
In het gezicht houd ik niet van zoveel detail, maar het haar en het jasje -> WOW! :D Het jasje heeft een echte leer-uitstraling gekregen...doe ik je echt niet na :)
bart-c
%Europe/Berlin %728 %2006, 17:28
Zeer netjes! Vind juist de details (ook in het gezicht) wel vet. Nice job.
Bart-c
vector monkey
%Europe/Berlin %753 %2006, 18:04
Cool man, maarre...
waar maak je het nou mee? Flash en illustrator? of alleen illustrator?
dat is al erg vaak gevraagd. dit maak ik in illustrator.
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %760 %2006, 18:15
heerlijk, heeft blijft me verbazen hoe echt het lijkt!
idd vind in wat harmke zegt ook wel weer waar, in het gezicht zijn de kleur verschillen soms zo groot waardoor het rimpelig lijkt :P
Neuro
%Europe/Berlin %769 %2006, 18:27
ik vind het wel mooi,
maar ik denk dat het veel beter kan, en ik zal je zeggen waarom. volgens mij heb je de foto veel te theoretisch overtrokken
Als ik naar de originele foto zie dan zie ik bv dat die vrouw een licht uitstekende kin heeft, en dat zie ik bij jou niet. ik denk dat je dit kan verbeteren door de schaduw onder de lip meer de vorm van de kin te laten volgen.
ook de kaaklijn valt bij jou bijna volledig weg (de nek lijkt direct over te gaan in het hoofd )
ook de overgang tussen de bolle kaken en het bovenlip gedeelte zou veel scherper moeten zijn(het is bijna een lijn op de foto)
haar wengbrouwen op de foto zijn meer lijnen dan echte wengbrouwen
...
en zo kan ik er nog wel een paar details noemen
je kan mischien denken dat zijn maar details, maar dat zijn juist die details die die vrouw, die vrouw maken. En juist die details zou je bijna extra moeten accentueren. en dat zie ik niet echt bij jou :)
o1-jasper
%Europe/Berlin %883 %2006, 21:12
Ik vind hem zo ook al super!
@Neuro: mischien je commentaar de volgende kee riets positiever brengen ? :#
disasp
%Europe/Berlin %894 %2006, 21:27
maaar waar begin je nou als ALLER EERSTE MEE kan je niet een tutorial maken ?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.