Volledige versie bekijken : Opleiding webdeveloper etc
Jordy
%Europe/Berlin %974 %2006, 23:23
Flashers!
Ik doe op 't moment ICT Beheerder niveau 3 op het ROC Nova College, opzich vind ik het werken met computers best wel leuk, maar het gene wat ik op school leer vind ik eigenlijk 0,0 interessant. Het gaat allemaal over netwerken, en ze gaan er echt te diep op in.
Op het moment werk ik ook in een computer winkel, als verkoper / technische dienst medewerker, dat vind ik (i.t.t. school) wel leuk om te doen. Naast opleiding / werk begin ik nou ook wat meer te ASen en alles erom heen. Omdat ik daar ook best wel graag wat meer kennis van wil hebben en het me echt te gek lijkt om een baan als flash game developer (of hoe noem je dat) of iets met website's en dingen er om heen, te hebben. Is dat nou een kwestie van alles zelf aanleren? Of zijn er ook echt opleidingen voor. Is het ook zo dat je makkelijker een baan krijgt als je meer ervaring heb dan dat je een diploma hebt?
Dit is echt puur ter informatie, maar zou wel willen weten hoe de mensen hier aan hun baan zijn gekomen. Ik maak zoiezo deze opleiding af, maar heb bij m'n stage geleerd dat ik nog lang geen zin heb om full time te gaan werken 8D dus zou er graag nog een opleiding bij willen doen over een jaar of 2.
Flashgirl
%Europe/Berlin %984 %2006, 23:37
Ik ben geen scripter, maar ik denk dat het vooral om je skills gaat, en of je die nu hebt geleerd via een opleiding of door training, die skills heb je, of heb je niet.
Wel is het denk ik tóch ook van belang om een opleiding te volgen in een richting die met webdevelopment te maken heeft om makkelijker uitgenodigd te worden bij bedrijven. Ook krijg je op een opleiding waarschijnlijk een brede basis die altijd fijn is om te hebben. Ik zou geen dure "cursus" doen, maar je aanraden een echte opleiding te doen. Je bent nog super jong dus je hebt nog genoeg tijd! Oef wat klink ik nu oud :P !!!
Jordy
%Europe/Berlin %994 %2006, 23:51
dure cursus is zoiezo geen optie, maar toch wel een diploma? Ik hoor van veel mensen (collegas van me) dat zei helemaal geen diploma hebben maar zijn opgewerkt in een bedrijf en zo naar een ander bedrijf zijn over gestapt. Dat zal zeker niet in de webwereld gaan, omdat je niet talloze _goede_ bedrijven hebt.
Ik vraag me af of jullie jezelf nog dit werk zien doen als je een jaartje of 40 bent :). Is toch raar als je er bij nadenkt, omdat je toch de eerste lichting bent die dit werk doet. (of zit ik mis)
Ea.Z
%Europe/Berlin %005 %2006, 00:08
ikzelf ken 2 mensen met een eigen bedrijf (waarvoor ik regelmatig wat opdrachten mag doen) en die mensen hebben niet eens hun school afgemaakt.. het zijn gerespecteerde bedrijven en leveren mooi werk...
Scholing, studie, diploma, en kennis moet je in zijn geheel bekijken, in combinatie met de portfolio...
werkgevers gaan vooral op de diploma's letten denk ik... maar zoals die gast van demasso altijd tegen me zegt: een goede basis van elke taal is geen overbodige luxe...
dus ik denk dat je geen dure studies moet doen.. als je een studierichting volgt die daarmee te maken heeft: super!
volg je iets anders: wel, je leert het dan maar op je eentje, als de wil en die ziel er is, zal je er wel raken:);)
en, nee FlashGirl, je lijkt niet oud... je lijkt alleen wat ervarer dan wij;)
theFlashWizard
%Europe/Berlin %279 %2006, 06:42
ik wil alleen nog opmerken dat er heel veel slechte opleidingen en cursusen zijn rondom flash en dan vooral actionscript.
maar als je webdevelopment wil doen is n opleiding webdesign wel intresant, voor stukje vormgeving, maar dan moet je de actionscript denk toch vooral jezelf aanleren.
Roenes
%Europe/Berlin %528 %2006, 12:41
Ik denk dat de opleiding niet zo heel veel invloed heeft. Als jij een indrukwekkend portfolio hebt zegt dat meer als een papiertje van school waarop staat dat jij in theorie kwalitatief werk kan afleveren. Als je een portfolio hebt waarin grote namen staan en goede projecten, dan wordt dat vanzelf bekend en wordt je steeds meer gevraagd. :)
Bijna altijd gaan mensen met ervaring voor de mensen met een papiertje. Mochten 2 mensen gelijkwaardig zijn qua werkkwaliteit, dan kan zo'n papiertje net de doorslag geven. Maar over het algemeen gaat ervaring + skills voor een diploma :)
Dauntless
%Europe/Berlin %598 %2006, 14:21
Om goede skillz te ontwikkelen moet je echt niet een studie volgen (look @ me, ik doe gewoon Economie Wiskunde, wat 0,0 te maken heeft met Informatica (buiten wiskundige basis dan :p)).
Het lijkt me eigelijk WEL belangrijk om een diploma te hebben. Al die verhalen zijn wel leuk, maar als het jou niet lukt, dan heb je wel niets om op terug te vallen! Daarom is het altijd handig om een 'backup' te hebben.
Jordy
%Europe/Berlin %600 %2006, 14:25
Het lijkt me eigelijk WEL belangrijk om een diploma te hebben. Al die verhalen zijn wel leuk, maar als het jou niet lukt, dan heb je wel niets om op terug te vallen! Daarom is het altijd handig om een 'backup' te hebben.
idd, daarom wil ik zoiezo deze opleiding die ik nu doe, afmaken. Maar de vraag is dus of ik ook later die richting in wil :p. Ik denk het niet, verkopen enzo wat ik nu doe vind ik wel leuk. Maar echt verdiepen in netwerken vind k echt niet boeiend :).
mech7
%Europe/Berlin %610 %2006, 14:38
Ik heb ook eerst medewerker systeembeheer gedaan niveau 3... maar had idd ook een beetje genoeg van de netwerkjes, was zelf al begonnen met leren van websites bouwen. Daarna applicatieontwikkelaar gedaan niveau 4 waar ik de tijd had om wat php op te pakken... wel erg slechte opleiding overigens maar dat terzijde... en doe nu Interactieve Media op het hbo daar krijg je wel een stuk beter les maar is wel lekker als je al wat kennis hebt..
Nu krijgen we we nog geen actionscript maar als je TDI kiest in verdiepingsfase wel :)
Roenes
%Europe/Berlin %790 %2006, 18:57
Het lijkt me eigelijk WEL belangrijk om een diploma te hebben. Al die verhalen zijn wel leuk, maar als het jou niet lukt, dan heb je wel niets om op terug te vallen! Daarom is het altijd handig om een 'backup' te hebben.Om die reden is het idd belangrijk om een diploma te hebben, maar een diploma hebben is zeker niet noodzakelijk om succesvol te worden in deze business :)
Hoe het in België zit weet ik niet, maar hier in Nederland is het bijvoorbeeld handig als je een HBO diploma hebt. Uiteindelijk is de richting niet heel belangrijk omdat het papiertje aantoont dat jij kan werken op dat niveau. Dat vinden bedrijven het belangrijkst als ze op het diploma letten. Hetzelfde geld natuurlijk voor diploma's van andere niveau's ;)
Maar volgens mij is het niet perse een vereiste om een diploma te hebben om succesvol te worden :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.