PDA

Volledige versie bekijken : onafhankelijke form

Toelieloe
%Europe/Berlin %536 %2005, 13:52
jaja, daar ben ik weer.

Ik ben ondertussen een stuk handiger geworden in het gebruik van Flash. Een echte beginner zeg maar. ;)
En mijn web is er dan ook al behoorlijk door de groeit in omvang :D

Nu vroeg ik mij iets af.
Voor mijn guestbook, gebruik een een guestbook via een andere site. Waar ik me voor aan heb moeten melden en al die ongein meer.
Ik vroeg mij dus af of het mogelijk is om met Flash een guestbook te maken die totaal onafhankelijk op zichzelf staat.
Waarmee ik dus zelf alles kan regelen en beheren.

Kan dit? En zo ja heeft er dan iemand een link naar een handleiding voor me?

al vast bedankt :)

Pimm
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:58
Ja dat kan, maar dan moet je wel gebruik maken van een DB en een Serverside taal, zoals MySQL en PHP. Die kun je niet zomaar op je eigen PC testen, je moet aparte software installeren.
Ondersteund je webhost wel MySQL en PHP? Dan kan het ja.

Toelieloe
%Europe/Berlin %558 %2005, 14:24
pfff, daar was ik al bang voor, en ook daar heb ik de ballen verstand van. Nou ja, dan ga ik maar ergens even een cursusje php opzoeken op het web :D
want het was toch ook mogelijk om met php een guestbook te maken zonder flash? het ging mij er gewoon om dat ik een eigen guestbook had.
naja, bedankt voor je reactie :D
ik ga aan de slag!

Pimm
%Europe/Berlin %617 %2005, 15:48
Ja, je hebt PHP (o.i.d.) nodig om de berichten op de website te zetten. PHP maakt de website dynamisch, en een guestbook is geen guestbook zonder dynamisiviteit.
PHP exporteert nogmaal gesproken een HTML, maar je kunt ook met een truukje die vars in Flash laden. F1 op "loadVars".

Toelieloe
%Europe/Berlin %659 %2005, 16:50
oke dat vars gedoe gaat nog aan me voorbij ;) ben nog niet zo ervaren. ik hou het daarom voorlopig nog even met een cursus php :D