PDA

Volledige versie bekijken : Eerste opzet ijsdev

WernerL
%Europe/Berlin %969 %2006, 23:16
Jowz,

Ik ga binnenkort vanstart met mijn eigen bedrijfje. :-)
De site is nog niet volledig afgerond, enkel werkt de link contact nog. (om jullie een idee te geven over hoe ik het ongeveer wil maken).

Wanneer je op contact klikt ziet het er uiteindelijk wel beetje saai uit, ik hoop dat jullie nog enkele suggesties hebben. ;)

*klik* (http://www.mad-heaven.com/eprog/test.html)

WickedMind
%Europe/Berlin %979 %2006, 23:30
Tja, wat moet ik zeggen.

Het ziet er in eerste instantie netjes uit.
Ik zou zelf ervoor kiezen om de buttons ook in een circel laten lopen. Nu staan ze in een ruit.
Het geheel ziet er nog wat rustig uit... misschien saai zelfs.
Je hebt in je cirkel een beetje diagonale striping aangebracht. Voor de achtergrond zou je een soort gelijk patroon kunnen gebruiken om het geheel al iets spannender te maken.

Op het moment dat er op contact geklikt wordt draait je site beetje weg, maar tijdens dat process scale je het gebeuren ook ofzo, en dan wordt het aardig pixelig. 't is geen vector lijkt het haast?

Verder:
"Simple, logical, proffesional" - kijk de spelling daar is van na, misschien lijk je dan net wat professioneler ;)

Probeer het geheel gewoon beetje meer pit te geven.
Je site wordt voor groot gedeelte je visitekaartje, zorg dat het toegankelijk blijft voor klanten, maar zorg wel dat ze met het zien van jouw site zoiets hebben van "dit bedrijf kan zeker wel wat voor mij betekenen!"

Succes ermee!

WernerL
%Europe/Berlin %985 %2006, 23:39
Wat is er dan precies fout aan die spelling? :P sorry zo heel super is mijn engels niet. :D

Maar ik ga wat met je tips doen.
En die afbeelding is idd geen vector. In photoshop gemaakt.

Maar ik ga nu slapen. :P
Morgen zal ik eens wat wijzigingen aanbrengen om het geheel wat spannender te maken. ;)

ninetynine
%Europe/Berlin %307 %2006, 07:22
professional :p startpagina is leuk , maar wanneer je op erop klikt verlies je ook kwaliteit

WickedMind
%Europe/Berlin %536 %2006, 12:53
Zoals Mr. Houston says: "professional"... in mijn eerste bericht verklapte ik dat al met "professioneler ;)"

Je image die in Photoshop is gemaakt is ook makkelijk in Flash te maken.
Als je dat dus in Flash maakt en dan de boel gaat scalen, behoud je kwaliteit en dat staat iets beter... als ontwerp bedrijfje zijnde :)

WernerL
%Europe/Berlin %538 %2006, 12:55
Ik heb nu iig al een paar wijzigingen aangebracht, dat professional moet ik nog even wijzigen.

Bigbuddha
%Europe/Berlin %609 %2006, 14:38
dat had ik toch heet eerste aangepast ;)

WernerL
%Europe/Berlin %644 %2006, 15:28
Ik heb die afbeelding niet als psd opgeslagen... :/
omg stomme )(*&% dat ik ook ben. :D
naja ik bedenk wel iets hoe ik het kan wijzigen.

//edit
done :P

Owja even vraagje, vinden jullie zo'n soort site eigenlijk echt passen bij een webdesign/webdevelopment bedrijfje (wat ik dus ga starten)? Ik begin te twijfelen.

WickedMind
%Europe/Berlin %659 %2006, 15:49
Je moet kijken wat je specialiteiten zijn.
Ben je goed in illustreren bijvoorbeeld, laat dat accent in je website naar voren komen.
Als ik een fotograaf/mode-ontwerper ofzo was, zou ik niet naar jou toe gaan.

Als ik een een of andere accountants kantoor heb, weet ik veel... dan zou ik sneller bij jou komen. Je site ziet er nu uit als of het iets zakelijks kan neerzetten.
Uiteraard kunnen we meer zeggen als je contact + andere gedeelten af hebt.

Denk gewoon na wat je als bedrijf wilt uit stralen.
Hip, stijlvol... laat dat dan terug komen in je ontwerp.
Netjes, strak, overzichtelijk: Heb je nu.

Als je netjes werkt betekent het niet dat je niet hip bent, maar als ik eerlijk ben straalt je site een bepaalde professionaliteit uit die ik niet bij een 17 jarige vind passen.
Het is iets te zakelijk naar mijn mening.

Ga veel experimenteren, probeer te kijken wat je stijl is.
Misschien is dit het al, maar geef het allemaal wat extra kracht dan.
Webdevelopment heeft vele opties, maak daar gebruik van, zeker als jij je in die sector gaat vestigen... Je site is je visitekaartje.

WernerL
%Europe/Berlin %665 %2006, 15:58
Zoals mijn slogan zegt wil ik voor mijn klanten simpele, strakke en doeltreffende website's maken die professioneel ogen. Maarja, hoezo past dat niet bij een 17 jarige dude? :D
Past het wel bij een 18 jarige dude? Want ik ben al bijna 18 als ik zo ongeveer van start ga.

//edit
Om het wat interactiever te maken kan ik mss wat phpcode laten vliegen achter dat rondje... :P Of is dat weer zo'n idioot idee van mij? :D die heb ik de laatste tijd best veel. :D

Bigbuddha
%Europe/Berlin %674 %2006, 16:11
Bij een dude wil ik geen website laten maken ;) Een kerel tot daar toe.
'k begrijp eigenlijk niet dat je vraagt of je layout past bij je bedrijf. Als webDESIGN bedrijf moet je dat toch weten. Ik denk dat hij langer hoe meer mensen eerst een bedrijf starten en dan pas het vak gaan leren. Was dat vroeger niet omgekeerd? 'k Hoop dat je klanten dan geen kat in een zak kopen.

WernerL
%Europe/Berlin %676 %2006, 16:14
Nee ik vond hem er eerst wel bij passen, daarna begon ik klein beetje te twijfelen dus vandaar dat ik dat vroeg.
En het vak niet kennen? Nee als ik het vak niet kende dan begon ik er niet aan.
Ik heb in mijn leven al heel wat sitejes gemaakt (puur xhtml/css en nog valid ook) muhaha :P

klik maar eens op mijn sig ;) (alleen is die site niet helemaal valid maar ach)

Maya
%Europe/Berlin %697 %2006, 16:44
Ik zou er wat meer kleur en beweging inbrengen.
Vooral op het gedeelte contact.
Alles in dezelfde kleurtinten wordt snel saai, ondanks dat het harmonisch is...
Wanneer je er een spannende kleur bij doet, geeft het vaak net iets extra's.

Als je het plaatje opnieuw in photoshop hebt gemaakt, zou je hem ook met "bevel and emboss" om hoog kunnen halen of alleen de buitenste rand.

Het allerbelangrijkste is dat de site bij jou en hetgeen wat je aanbiedt past.

Maya.

WernerL
%Europe/Berlin %701 %2006, 16:50
bevel en emboss vind ik zelf dan weer niet zo'n heel geweldig effect moet ik zeggen. :P
Maar extra kleur is zeker iets wat ik er wel bij kan doen idd. ;)

//edit
toch even dat bevel en emboss eraan toegevoegd.. maar uuh ja ziet er mss toch wel weer ietsje beter uit. :P

WickedMind
%Europe/Berlin %814 %2006, 19:32
In principe maakt leeftijd niet erg veel uit. Feit is dat je jong bent.
Je bent opgegroeid... en daar nog steeds mee bezig, in een tijd die visueel veeleisend is. Ik kan me voorstellen dat je daarvan op de hoogte bent als je een ontwerpbureau start. Ik neem ook aan dat je snapt dat je daar ook niet omheen kan als jij een product aangaat bieden wat niet uniek is. Weet de mensen naar jou te trekken, geef ze een reden om naar jou toe te stappen.
Communiceren met beelden is belangrijk tegenwoordig, het eerste wat aandacht van mensen vraagt. Zelf ben ik ook nog jong en wil meedoen in mijn tijd.
Visueel er lekker tegen aan klappen, inhoud is een 2e ding, komt wel.
Maar je kan nog steeds visueel lekker bezig zijn en toch je strak / professional image behouden.

WernerL
%Europe/Berlin %929 %2006, 22:17
Ik heb weer enkele wijzigingen aangebracht. :-)
Alleen portfolio werkt nog niet.
Ik heb nu op elke pagina een andere kleur contentvlak en op elke pagina een foto toegevoegd... :P

WickedMind
%Europe/Berlin %063 %2006, 01:31
Komt in de richting van iets... iets moois, efficient;... proFeSSioneel misschien :)
Foto's als bij werkwijze zijn gewenst.
De foto bij diensten is netjes, maar is te saai in het geheel.
Zorg dat "back" altijd op dezelfde plaats is als je die functie aanbied.
Dat is geen feit, mijn mening :)

"Wij testen uw website in... "
**** die bullshit, okee, tis vrijdag, ik word agressiever, sorry daarvoor :P
Maar wees realistisch, jouw klant heeft er geen zak mee te maken wat voor technieken jij gebruikt.
Nike hangt aan z'n schoen ook geen foto van het kind dat de schoen gemaakt heeft.
Jij doet je ding, klant is twww.wicked
Klant wenst iets, jij maakt het, klant tevreden, jij int geld.
Zorg ervoor dat de klant bij jou komt.
Vertel iets wat jou wensen zijn, hoe je de wens van de "consument" wilt bevredigen. Ga niet in op het productie proces, en zeker niet zoiets als de browsers.

Atleast... all my visions....

WernerL
%Europe/Berlin %704 %2006, 16:54
ok zijn weer een paar goeie tips ;)
Thanks.
Valt mee dat je niks over de mouseovers zegt :P Daar had ik nog niks op verzonnen dus even snel streepje erneer geknalt. :D Maar ik zat er aan te denken om er een rond lijntje van te maken. :P