PDA

Volledige versie bekijken : Valentijns e-card voor Debitel

Flashgirl
%Europe/Berlin %810 %2006, 19:27
Het is heeeeel lang geleden dat ik iets heb laten zien, maar daar komt 'ie dan ;) .

Voor MediaMonks (http://www.mediamonks.com) heb ik een e-card gemaakt voor Debitel (http://www.debitel.nl) in het kader van Valentijn. Jullie kunnen nu een kaartje sturen, ze komen aan op Valentijnsdag :) . Het ontwerp van de html-actiesite is gemaakt door Nov1 (http://www.flashfocus.nl/forum/member.php?u=9).

Je kunt hier zelf een kaartje sturen: http://www.debitel.nl/valentijnecard (klik onderaan op "Bekijk nu je kaart", dan opent hij in een pop-up)
Inmiddels niet meer. Ik heb de animatie zelf nog los online gezet op http://www.animagie.nl/debitel/. Zonder de site er omheen dus.

Of bekijk direct hoe een verstuurde kaart er uit ziet (zonder pop-ups): Klik hier (http://www.debitel.nl/default.asp?id=100632&docid=%7bA45CBCE7-14CF-44C7-BD9A-4D65489DA3B4&card_id=505c9dd3a0bfa6b75d0f89610df0100c)
(A.U.B. niet replyen of klikken op de verstuur SMS knop!!)

http://www.previews.nl/debitel/valentijn/actievalentijn.jpg (http://www.animagie.nl/debitel/)

URL aangepast, op http://www.debitel.nl/valentijnecard was de site inmiddels weg.

De kaart moest aansluiten op de campagne "below zero" van Debitel, die nu loopt, waarbij een chick in de sneeuw ligt te bellen (voor "below zero prijzen"). De opdracht was om iets leuks te doen met Valentijn in combinatie met sneeuw en ijzige kou (below zero).

Fijne Valentijnsdag!

Jordy
%Europe/Berlin %832 %2006, 19:58
damn wat smooth die animaties. echt vet :)
ziet er echt "echt" uit :), loopt heel soepel. knap staaltje flash :). Bewijst maar weer wat je met dat programma kunt

Pointer
%Europe/Berlin %867 %2006, 20:49
Mooie animatie! Knap staaltje werk.

Neuro
%Europe/Berlin %874 %2006, 20:59
F**k, flashgirl!!
jij kan echt heel goed animeren, hoe je het weer/wind weergeeft met je charakter is echt heel knap.
Persoonlijk vind ik het in de popup wel veel beter dan in de html(niet dat met de design daarvan iets mis is maar ik vind dat zo'n animatie vrijstaand moet zijn)
wat ik wel een beetje vreemd vind is dat het charakter je aankijkt?(het verstoort een beetje de sfeer)
maar hoe dan ook heel mooi :)
hoelang werk je aan zoiets?

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %876 %2006, 21:01
wow, ech super animatie, allemaal frame voor frame zo te zien; lekker veel werk :D

is er trouwens ook een mannelijke versie? :P

Flashgirl
%Europe/Berlin %892 %2006, 21:25
Dank jullie wel voor de leuke reacties!

dat het charakter je aankijkt?(het verstoort een beetje de sfeer)

Ik ben het met je eens. Ik denk dat je met name het tweede shot bedoelt? Probleem is dat ik alles zo veel mogelijk wil hergebruiken om de filesize zo klein mogelijk te houden, maar ik zal er nog even naar kijken, misschien dat ik het wel kan oplossen zonder veel extra filesize te genereren. Ik ga er in elk geval nog even naar kijken!

hoelang werk je aan zoiets?

Ik heb hier sinds vorige week maandag elke dag een aantal uur aan gewerkt. Afgelopen dinsdag hebben we het opgeleverd, maar daarna heb ik de achtergronden nog toegevoegd.

giel12
%Europe/Berlin %894 %2006, 21:28
Prachtig!

Lorrens
%Europe/Berlin %898 %2006, 21:34
ik zou zeggen.. showcase? :D

Cowerd
%Europe/Berlin %900 %2006, 21:36
woow! respect:| ik probeer ook nog 2 kunstzinnige meisjes uit me klas aan het animeren met flash krijgen maar het lukt niet echt:P misschien als ik dit laat zien;)

[edit]
Je moet je reputatiepunten verdelen over andere gebruikers voordat je Flashgirl opnieuw punten kan geven. :( :X

gbillustration
%Europe/Berlin %903 %2006, 21:40
Ziet er errug goed uit!!! Vloeiende bewegingen!

Wat voel ik mezelf dan lui als ik al die animaties zie zie je erin hebt verwerkt!

bart-c
%Europe/Berlin %906 %2006, 21:45
Nice! erg smooth allemaal, en ik vindt het niet zo storend dat ze je aankijkt..

Bart-c

Maya
%Europe/Berlin %916 %2006, 21:59
Dit is gewoon "smullen" :)

Neuro
%Europe/Berlin %929 %2006, 22:19
Ik denk dat je met name het tweede shot bedoelt? idd :)

Wat voel ik mezelf dan lui als ik al die animaties zie zie je erin hebt verwerkt! same here P)

Dauntless
%Europe/Berlin %943 %2006, 22:38
Verschrikkelijk mooi, FlashGirl. Je zou nog wat meer werk moeten laten zien! :)

Mitch
%Europe/Berlin %947 %2006, 22:44
Echt mooi gemaakt FG! Ik had natuurlijk al wat gezien maar ik had je nog geen compliment kunnen geven :D Echt mooi geanimeerd het is gewoon een klasieke tekenfilm :D

Gebruik je af en toe wel tweens of doe je het liefst alles met de hand?

Hoop dat ik je snel weer beter op het werk ziet :)

FantasTies
%Europe/Berlin %963 %2006, 23:07
Allemachtig! wat kun jij animeren zeg :P
En je hebt duidelijk heel veel geduld!

Het leuke is dat als een buitenstaander (geen animator of flashgebruiker) dit ziet, hij/zij het prachtig vind, klaar.
Maar als ik dit zie vind ik het ten eerste prachtig maar krijg ik zoveel respect voor je omdat ik zelf ook weleens animeer en me een beetje kan indenken hoe moeilijk dit is en hoe veel geduld je ervoor moet hebben!

Post eens wat meer van je schitterende werk zeg!

Niek_M
%Europe/Berlin %976 %2006, 23:26
Aightttttttttttttt, vette shit ! :)
Had al wel wat kleine stukjes animatie gezien,en het ontwerp van Wouter offcourse.. :P

Maar nog niet online gezien, maar ziet er top uit !

Offtopic//
Wanneer kom je nou eens op kantoor :P

Harmke
%Europe/Berlin %000 %2006, 00:00
WOW!!!!! Echt supermooi!!! :D....ik wou dat ik dat kon......

leihi2
%Europe/Berlin %032 %2006, 00:46
dope!!!..

ben je nog steeds ziek?

leihi2
%Europe/Berlin %035 %2006, 00:51
Wanneer kom je nou eens op kant

ik heb je pas 1 keer gezien..(FG) tijdens mijn gesprek...

VAW
%Europe/Berlin %064 %2006, 01:33
Wel FG, héél knap!

Maar waarom zet je bij het smsje ernaast pijltjestoetsen terwijl er ook de knopjes van de gsm op staan op te scrollen? Degenen die er nu zo bijstaan doen een beetje afbruik van het geheel. Gebruik de toetsen van de gsm zelf daarvoor, en om het duidelijk te maken kan je ze laten gloeien oid.

Het is maar een idee ;)

Nytrax
%Europe/Berlin %378 %2006, 09:05
Tja ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan het voorgaande maar wilde het toch even melden ;) Heel erg netjes gedaan :)

damarez
%Europe/Berlin %421 %2006, 10:06
Heel mooi gedaan Flashgirl
Ik herken jou stijl er helemaal in
echt top!!

Superjoep
%Europe/Berlin %563 %2006, 13:31
Superb!
De gezichtsuitdrukkingen, bewegingen en omgeving zijn sprekend. Het mooiste vond ik nog het rondje dat ze draait, kwam mooi over.
Vertel eens, heb je eerst je karakter vanuit verschillende standpunten getekent (op papier?) en vanuit daar aan de animaties begonnen? Ben benieuwd, hier heb ik echt 0,0 verstand van :)
Debitel mag trots zijn!

Asdfnl
%Europe/Berlin %593 %2006, 14:14
heeel fraai werkje heb je daar dame :D
hier kunnen veel mensen ( zoals ik) nog veel inspiratie uit opdoen.
maarja, suc6 nog met je verdere werk:D ben benieuwd !

mzzl

Roenes
%Europe/Berlin %611 %2006, 14:40
Ik sluit me ook bij de rest aan: Vet as always! :)

Je moet vaker werk van jou showen :)

Flashgirl
%Europe/Berlin %631 %2006, 15:09
Bedankt allemaal, erg leuk dat jullie zo positief zijn :# !

Vertel eens, heb je eerst je karakter vanuit verschillende standpunten getekent (op papier?) en vanuit daar aan de animaties begonnen? Ben benieuwd, hier heb ik echt 0,0 verstand van :)

Normaal gesproken hoort dat wel, maar het was een spoedklusje, dus ik heb het maken van een modelsheet dit keer moeten overslaan... Ik had het karakter in m'n hoofd. Ik ben begonnen met het tekenen van het meisje in het derde shot, en die clip heb ik hergebruikt voor het tweede shot. Daarna heb ik het inleidende eerste shot gemaakt. Als laatste heb ik het rondedansje getekend. Toen de animatie van het meisje helemaal af was is de kaart met een eenvoudige vector achtergrond opgeleverd, en daarna heb ik de achtergronden gemaakt met Photoshop en Painter.

Offtopic//
Wanneer kom je nou eens op kantoor :P

dope!!!..

ben je nog steeds ziek?

Ja...
Hopelijk ben ik volgende week weer beter...

Oh ja... Have fun vanavond...!

Maar waarom zet je bij het smsje ernaast pijltjestoetsen terwijl er ook de knopjes van de gsm op staan op te scrollen?

Goede opmerking! Ik had dat zelf ook leuk gevonden, en we hebben dat besproken, maar uit usability overwegingen is besloten om het toch zo te doen :) . Jammer he :) ...

BlijBlauw
%Europe/Berlin %636 %2006, 15:16
Netjes hoor! Die animatie van de ' IJsvrouw ' was ook zo iets toch? Ook heel vet gedaan!

Dat ' lopen ' vind ik iets minder uitgewerkt, maar dat stoort niet echt :)

U.P!
%Europe/Berlin %654 %2006, 15:42
Wow, geweldig!!!

De animatie ziet er niet uit als een flashanimatie, wat een sfeer heb je erin gekregen.
Het zou zo uit de film Anastasia van Don Bluth kunnen komen.

Groetjes,
Dennis

sjorska
%Europe/Berlin %829 %2006, 19:54
Flashgirl, super animatie. Loopt zeer natuurlijk en vloeiend. Leuk gespeeld met blur achtergrond, wind en sneeuw. Mooi diepte effect krijg je hierdoor.

vector monkey
%Europe/Berlin %906 %2006, 21:46
erg mooi ! supermooi geanimeerd !!

toch denk ik iedere keer iets vreemds te zien aan haar draai.. het gaat erg snel maar ik denk dat ik daar de armen niet zo mooi vind bewegen.

klein puntje maar hoor.. verder echt geweldig !

Bassie
%Europe/Berlin %019 %2006, 00:28
Erg mooi FG! Leuk meisje ook ;)

Finesky
%Europe/Berlin %146 %2006, 03:30
Yeah love is in the air:D!
Echt vet, hij loopt ook zo soepel:).

gbillustration
%Europe/Berlin %559 %2006, 13:26
Ik ben vooral ook erg gecharmeerd van het "rondje"dat ze draait. Dat loopt zeer vloeiend. Ik zou erg graag de losse frames/illustraties daarvan willen zien. Zou je daar misschien een paar printscreens van willen plaatsen?

disasp
%Europe/Berlin %659 %2006, 15:48
heeel vet gemaakt vooral die sneeuw die af en toe voorbij komt stuifen TOP!

Tsuken
%Europe/Berlin %840 %2006, 20:09
cool, mooie weer/wind/sneeuw effecten zeg

edit:
hoe lang heb je hierover gedaan om dit van begin tot eind te maken?

behived
%Europe/Berlin %947 %2006, 22:44
Ik heb hier sinds vorige week maandag elke dag een aantal uur aan gewerkt. Afgelopen dinsdag hebben we het opgeleverd, maar daarna heb ik de achtergronden nog toegevoegd. Ik ben sinds de zaterdag voor die maandag ziek geworden waardoor ik hem thuis heb moeten maken, en waardoor ik er geen volle dagen aan kon werken. Ik denk dat dat aankijk-shot ook zo gekomen is doordat ik koorts had toen ik dat tekende... Dan ben je er niet helemaal bij met je hoofd. Maar ja, de deadline moest gehaald worden. En dat is gelukt. Dat ik me zo ziek voelde hielp op zich denk ik wel bij het tekenen van de ongelukkige gezichtsuitdrukking, haha ...

zie eerder deze topic

Tenshu
%Europe/Berlin %508 %2006, 12:12
Flashgirl, Ziet er erg mooi uit 8D
erg een leuke animatie.

royale t
%Europe/Berlin %531 %2006, 12:44
Heel erg mooi gedaan, Flashgirl!! ;)

Ik vind dat je inmiddels een duidelijke eigen stijl hebt gecreëerd. Het leuke aan je animaties vind ik ook dat het echt meisjes-animaties zijn. En dat is positief bedoelt. De meeste animators zijn toch jongens/mannen en die maken nou eenmaal hardere en vaak strakkere dingen. Dit is lekker lief en zoetig en vooral ook fashion-ish. Lekker verfrissend.

Jij laat het er heel makkelijk uitzien. Chapeautje af! :D

...En jij ook een fijne valentijn!

Northy
%Europe/Berlin %929 %2006, 22:18
wauw..

ntnt
%Europe/Berlin %733 %2006, 18:36
Respect :)

Flash-N44B
%Europe/Berlin %579 %2007, 14:54
Inderdaad dit ziet er echt goed uit.
Als noob hiero vind ik eigenlijk alles wel mooi :P. Misschien ben ik een beetje laat met posten maar ik vind dit echt knap. Mooie dat weer, de vrouw en alles eromheen. Echt netjes gemaakt. Top FG

Down
%Europe/Berlin %710 %2007, 18:03
Waarom zie ik dit nu pas? Weer een knap stukje werk!! Helaas heb ik te weinig tijd voor dit soort dingen (het laatste was deze (http://www.blackorange.nl/kerst/) kerstkaart) , maar met mijn nieuwe site ga ik ook een poging wagen.. hele goeie inspiratie jouw werk FG!