PDA

Volledige versie bekijken : quiz template en lms

dennisv
%Europe/Berlin %654 %2006, 15:41
Kan iemand mij helpen. Ik ben voor mijn werk bezig in moodle (een elektronische leeromgeving). In flash wil ik via het quiztemplate materiaal ontwikkelen dat communiceert met de leeromgeving. Dat moet kunnen door het met flash te publiceren als SCORM. De leeromgeving kan met SCORM overweg. Helaas, het heeft nog nooit gewerkt, de leeromgeving geeft errors wanneer ik de bestanden upload en ik kan op het internet ook niemand vinden die me kan helpen.
2e vraag, ik probeer een timer in het quiztemplate te bouwen waardoor het template vanzelf naar de volgende vraag gaat wanneer de gebruiker niets invult, ook dit levert me voornamelijk frustraties op.

gr. Dennis

theFlashWizard
%Europe/Berlin %676 %2006, 16:14
Vertel eens wat meer over die timer..
Een timer kan je bijv maken door herhaaldelijk (onEnterFrame) met een getTimer() te werken.

dennisv
%Europe/Berlin %432 %2006, 10:22
Het probleem is niet zozeer de timer, maar het feit dat ik niet weet waar ik hem moet plaatsen in de quiztemplate. Je kunt namelijk alleen verder wanneer er een antwoord is ingevuld, en de variable is gezet voor de uiteindelijke score. Die laatste 2 dingen krijg ik niet voor elkaar. Bedankt voor je reactie, als je wilt zien wat ik bedoel kan je gewoon "new from template" kiezen in flash.

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %549 %2006, 13:10
Mag ik je vragen om uit te leggen wat SCORM is, ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord? Is dit iets dat in Flash zelf zit?

dennisv
%Europe/Berlin %565 %2006, 13:33
SCORM is een norm die is ingesteld voor educatieve websites. Het zorgt ervoor dat deze websites gemakkelijk te integreren zijn in verschillende elektronische leeromgevingen. zie ADLnet.org

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %029 %2006, 00:42
Bedankt voor de uitleg en de link van SCORM.

Ik heb eens goed gekeken naar die templates, persoonlijk nog weinig mee gewerkt, en heb ook gevonden wat je nu precies bedoelde met "met flash te publiceren als SCORM". Is het SCORM 1.2 Tracking of SCORM 2004 waar je mee werkt en weet je ook zeker dat dit de juiste versie is in combinatie met de educatieve omgeving? Als ik het goed begrijp is SCORM een standaard voor HTML pagina's waardoor via JavaScript e.d. er een standaard manier van communicatie is.

Nu heb ik ook eens wat dieper gekeken in de Quiz Fla, maar er zit enorm veel code in, en ik persoonlijk weet dus ook werkelijk niet waar ik het moet zoeken. Op de 'nextBtn' staat de volgende code:
on (release) {
_parent._parent.QuizTrack.setNewPage();
_parent.updateFrame();
gotoAndStop(2);
}Wellicht dat je deze aan kan roepen via de timer waardoor je er meer controle over krijgt, er zitten namelijk in elke pagina best wel wat form elementen aan elkaar gekoppeld, als er niks ingevuld is bijvoorbeeld dan kan je niet verder, en je moet ook het antwoord checken voordat je verder kan. Daarom weet ik ook niet zeker of je zomaar een setNewPage kan doen.

Begrijp ik het goed als ik zeg dat de standaard quiz (zonder aanpassingen) ook niet werkt in de omgeving? Op welke wijze wordt de Quiz dan geupload (in ieder geval HTML en SWF files samen), is hier iets speciaals aan?

dennisv
%Europe/Berlin %567 %2006, 13:36
Bedankt voor je moeite, het lijkt erop dat SCORM vanuit flash toch moeilijker is dan het template doet vermoeden. Ik wacht rustig af tot iemand in de moodle community met een oplossing komt. Die timer daar heb je gelijk in, er moet een antwoord gecheckt worden. Misschien dat ik kies voor een beginscherm waar al een antwoord is ingevult, bv. I don't know o.d.

Dennis

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %651 %2006, 15:38
Geen dank. Ik hoop dat je er alsnog uitkomt, en veel succes ook verder hiermee. Wellicht kan je als je de oplossing hebt gevonden hier de links naar die oplossing plaatsen en/of een kort stukje uitleg posten, b.v.d. :)