PDA

Volledige versie bekijken : loadvarnum en loadmovie probleem

lionfox
%Europe/Berlin %848 %2006, 20:22
ok ik zal even kort uitleggen wat ik nou precies heb gemaakt en wat ik graag wil en natuurlijk het probleem:

ik heb een main.swf waar ik via een loadmovie een menu1.swf inlaad, in deze menu1.swf laad ik in de _root met een loadvarnum een tekst in (uit .txt). En er staat een submenu in, als ik de menu1.swf test werkt het perfect ik zie de plaatjes de teksten veranderen als ik op een andere submenu klik toppie dus, maar als ik mijn main.swf test heb ik een probleem, ik zie de menu1.swf wel maar de tekst is weg, de plaatjes en de submenu werken wel. dus het probleem zit waarschijnlijk in de loadvarnum...(waar de .txt wordt ingeladen) nu weet ik dat natuurlijk niet zeker. Ik zou heel erg geholpen zijn als iemand weet hoe ik dit moet oplossen of een heel ander idee heeft om dit optelossen?

mvg lionfox

PeaceFrog
%Europe/Berlin %886 %2006, 21:16
Niet helemaal zeker, maar ik denk dat op het moment dat je menu1.swf inlaad in die main.swf, flash de _root van main.swf ziet als dé _root en daar dus tekst uit de .txt inlaad.

Staan main.swf en menu1.swf in dezelfde map? Zo niet, dan kan dat ook nog het probleem zijn - ik dacht dat flash het pad naar die textfile wil vanaf die main.swf.

peace

lionfox
%Europe/Berlin %912 %2006, 21:54
ok ik zal mijn stuff even posten zodat iemand er even naar kan kijken waar i kdan moet verwijzen naar welke _root en/of de dé _root. ik heb nog even geprobeert wat in de verwijzingen naar de external filel te veranderen maar heeft geen effect.

oja, in de zip zijn de namen iets andes maar het idee is hetzelfde je ziet meteen wat de main en wat de home is.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %005 %2006, 00:07
dat _root probleem wordt hier wat uitgebreider uitgelegt.
Actionscript Tutorials -> het inladen probleem (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#het inladen probleem)
overgens zou ik niet met loadVariables werken en al helemaal niet met loadVariablesNum. gebruik loadVars, dan is je probleem waarscheinlijk ook meteen opgelost:
Actionscript Tutorials -> loadVars (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#loadVars)

lionfox
%Europe/Berlin %404 %2006, 09:43
ok ik heel erg bedankt ik zal er even naar kijken, ik ben nu op school dus kan het hier niet gaan testen, ik zal wel laten weten als het me gelukt is, of niet natuurlijk maar daar gaan we even niet van uit ;)

thx, lionfox

lionfox
%Europe/Berlin %737 %2006, 17:41
ok ik heb er ff naar gekeken hij werkt nu perfect met de loadvars! :D

thx flashwiz!

Maar nu het zal wel iets met die embed dingen te maken hebben maar welke glyps ik ook aanzet ik moet een euro tekentje "€" hebben maar opeen of andere manier snapt flash dat niet want in me kladblok staan ze wel.

Misschien is het wel handig als iemand een tut heeft/weet over het goed en duidelijk layouten van je txt file zodat het er in flash goed en verzorgd uitziet. ik weet dat je iets met <p> </p> moet doen maar verder niet egt, en kun je eigelijk ook gewoon <table> gebruiken uit html of moet je dan ene htmlpage importen?

dat waren mijn laatste vraagjes!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %839 %2006, 20:08
over hoe je speciale tekens inlaad zijn al verschillende topics langsgekomen, dat valt best op te zoeken op het forum :)

en om te kijken welke html tags ondersteunt worden kun je simpelweg zoeken naar "supported html tags" in flash help ;)

lionfox
%Europe/Berlin %922 %2006, 22:09
ok zo'n antwoord verwachte ik al P) ok dan ga ik wel ff zoeken ik dacht als iemand heel makkelijk weet te zeggen zus of zo maar goed! igg bedankt.

ciao! LionFox

closed?