PDA

Volledige versie bekijken : tekenfilms maken

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %686 %2006, 16:28
hej, ik probeer al een poosje een tekenfilm te maken, maar ik weet dat flash niet geschikt is voor tekenfilms. en nu wil ik weten waar ik wel tekenfilms mee kan maken..
ik heb nu toonboom studio, maar dat moet ik nog even leren, dus weet iemand iets anders?

mech7
%Europe/Berlin %701 %2006, 16:50
ik ken alleen toon boom :)

behived
%Europe/Berlin %713 %2006, 17:06
als je dat andere programma zelfs niet kent, ga je dat waarschijnlijk ook nog even moeten leren, dus ik snap de vraag niet zo goed :)
je kan beter eens posten in het juiste forum (animatie en design)

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %716 %2006, 17:12
dit is gewoon bedoeld om te kijken of er nog andere animatieprogramma's zijn, specifiek voor tekenfilms... dat ik toonboom nog niet ken was gewoon een kleine mededeling;)

behived
%Europe/Berlin %744 %2006, 17:51
ik was maar aan het zeveren...
bewijs dat flash gebruikt wordt voor tekenfilms:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=3376

Flashgirl
%Europe/Berlin %758 %2006, 18:11
Het hangt er heel erg sterk van af wat voor stijl tekenfilm je wilt maken. Het belangrijkste wat je jezelf moet realiseren is dat er geen software bestaat die automatisch mooie animaties voor je "genereert". Je zult altijd alles sowieso handmatig moeten tekenen, of je nu 10.000 euro uitgeeft aan software of dat je het met de hand doet. Er bestaat gewoonweg geen software waarmee je Disney animaties kunt maken op een snelle manier. Animatie is een _zeer_ tijdsintensieve kunstvorm. De beste "animatiesoftware" die ik ken heet "brein, ogen en handen" ;) . En die kun je levenslang gratis upgraden door veel te oefenen :D .

Welnu, je kunt gewoon papier, inkt en een camera gebruiken voor een mooie sfeer (zoals de film Father and Daughter van Michael Dudok de Wit, mijn lievelingsfilm, die gemaakt is met alléén oostindische inkt) , maar je kunt ook Flash gebruiken, of een ander programma, zoals bijvoorbeeld ToonBoom. Met ToomBoom zijn enkele bioscoopfilms gemaakt. Er bestaat nog véél meer software die je kunt gebruiken, maar het hangt er van af wat voor functionaliteit je zoekt en daarmee kun je gaan zoeken in Google. Je kunt bijvoorbeeld ook After Effects gebruiken. Het animeren zelf zul je, afgezien van hulpmiddeltjes zoals tweens en layers, toch gewoon altijd zelf moeten doen :) . Ben je op zoek naar een Cartoon Network achtige stijl, dan zijn Flash en ToonBoom allebei uiterst geschikte programma's. Wil je meer richting Disney en Don Bluth, bestel dan een stapel papier en animatie cellen, want dat is puur handwerk...

Heb je je avatar zelf geanimeerd?

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %764 %2006, 18:21
okej, omdat ik gehoord heb dat japanse tekenfilms met weinig beweging, alleen ogen die knipperen enz. met flash worden gemaakt en verder eigenlijk niet zo veel, van toonboom wist ik idd dat er films werden gemaakt zoals de looneytunes.. en natuurlijk ben ik helemaal fan van disney;) altijd geweldige tekenfilms.. alleen jammer dat ze die niet meer maken..

en misschien weet je wat van die andere programma's? want ik heb al vaak op google gezocht maar nooit echt een duidelijke naam van een programma gekregen..

U.P!
%Europe/Berlin %418 %2006, 10:03
Een aantal studio's gebruien Toonz -> http://www.toonz.com/htm/gallery/galgallery.htm

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %704 %2006, 16:54
dat lijkt me wel een leuk programma, is er ergens een trial te downloaden? of is hij gratis?