PDA

Volledige versie bekijken : mc inladen

vegeto
%Europe/Berlin %741 %2005, 18:47
ik will des de mc inladen (dat likt half) en dan de width height zelf bepalen maar dat will maar niet lukken als ik na de code van het inladen dit schrijf laad ie hem well maar zie ik niks meer (dat zie ik aan dat ik een trace er op heb)

mySquare._width = 500;
mySquare._height = 500;

voledige code:

loadMovie("test.swf", mySquare);
mySquare._width = 500;
mySquare._height = 500;

arshad
%Europe/Berlin %945 %2005, 23:40
ik will des de mc inladen (dat likt half) en dan de width height zelf bepalen maar dat will maar niet lukken als ik na de code van het inladen dit schrijf laad ie hem well maar zie ik niks meer (dat zie ik aan dat ik een trace er op heb)

mySquare._width = 500;
mySquare._height = 500;

voledige code:

loadMovie("test.swf", mySquare);
mySquare._width = 500;
mySquare._height = 500;
dat komt om dat test.swf een extern bestand is. En volgens mij kan de swf waar de script op staat niet de breedte en hoogte in aantal pixels weergeven. Een optie is : scalen.

Roenes
%Europe/Berlin %982 %2005, 00:34
Dat kan wel hoor aangezien hij de swf in een mc laad. Deze kun je gewoon scalen. Alleen het moment waarop je dat doet is verkeerd. Op het moment dat er een swf is ingeladen vervallen alle acties die aan een MC hangen. Ook de width en height dus. Deze moet je opnieuw instellen zodra de swf binnen is.

Je zult dus moeten checken of je swf al geladen is, en zo jah dan pas je de hoogte en zo aan. Dit kun je makkelijk met de MovieClipLoader class doen en anders gewoon met een simpele onEnterFrame :)