PDA

Volledige versie bekijken : movie draait langzaam

peres
%Europe/Berlin %718 %2005, 18:15
Hey flashers,

ik ben een beetje bezig geweest men een animatie, maar toen ik em wou uitproberen ging het niet echt lekker. Hij draaide heel langzaam. Ik heb een preloadertje ervoor gegooid maar dat hielp ook niet. de movie bleek ook maar 138 kb te zijn. wel is het zo dat in de movie, 7 MC's tegelijk bezig zijn. zal het hieraan liggen? of ligt het probleem ergens anders? of kent iemand dit probleem en kan mij helpen?

greetz

Jordy
%Europe/Berlin %720 %2005, 18:17
Kun je hem even online zetten (de swf). Even kijken of ie bij ons ook langzaam is :)

peres
%Europe/Berlin %727 %2005, 18:27
*klik* (http://members.chello.nl/r.stultiens/zee.swf)

hij loopt heel erg houterig, en of ik fps op 10 zet of op 50 ofzo, er is geen verschil hij blijft langzaam bij mij.

niet op de graphics letten :) het is een begin voor een simpel spelletje

Jordy
%Europe/Berlin %745 %2005, 18:54
Hm bij mij schokt ie ook heel licht. Het gaat iig niet vloeiend, ik kan je niet verder helpen, wilde alleen weten of dit alleen bij jou het geval was :).

Zal denk ik wel iemand zijn die wat tips heeft

flashfreak
%Europe/Berlin %866 %2005, 21:47
mss de framerate aanpassen?
Als hij te laag staat geeft ie inderdaad zo iets schokkerig.

peres
%Europe/Berlin %867 %2005, 21:49
ook al zet ik de fps op 10 of op 50, hij blijft langzaam :)

flashfreak
%Europe/Berlin %868 %2005, 21:51
hmm, dat is raar, kan je anders de .fla door iemand anders laten publishen, mss ligt het aan je instellingen?

peres
%Europe/Berlin %872 %2005, 21:56
als iemand dat zou willen doen voor mij zuo mooi zijn :)

maar ik heb mijn publish instellingen altijd zo. Ik heb ze nooit anders ingesteld. ligt het misschien aan de hoeveelheid MC's die tegelijk bezig zijn? want als ik ze allemaal behalve 1 verwijder, dan loopt ie wel lekker. als dat het het probleem is; hoe kan ik dat dan oplossen?

flashfreak
%Europe/Berlin %873 %2005, 21:57
het kan inderdaad zijn dat de hoeveelheid MC het doet haperen, dan zou het mss beter zijn bepaalde MC in een andere MC te steken bv.

peres
%Europe/Berlin %874 %2005, 21:59
dus als ik alle MC's in één MC stop, dan zou die het wel goed doen? ik ga het ff proberen dan

update: nope hij blijft even traag :(

arshad
%Europe/Berlin %940 %2005, 23:34
probeer misschien 1 voor 1 de grote MovieClips eruit te halen en dan naar de snelheid kijken, misschien weet je dan het oorzaak...?

flashfreak
%Europe/Berlin %949 %2005, 23:47
inderdaad, dat kan de oplossing zijn, of publisch bepaalde mc en verwijs dan naar ze?

peres
%Europe/Berlin %953 %2005, 23:52
ja, als ik ze 1 voor 1 verwijder loopt de movie steeds soepeler. maar ik heb vaak genoeg veel grotere dingen gemaakt, die wel soepel liepen. beetje raar :confused:
weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Roenes
%Europe/Berlin %980 %2005, 00:31
Plaats je fla eens online want dit is erg raar. Laat je veel AS berekeningen uitvoeren of veel onEnterFrames? Gebruik je alpha tweens of zoiets?

1 ding is duidelijk: zo'n filmpje zou niet zo langzaam mogen lopen :)

peres
%Europe/Berlin %998 %2005, 00:57
Komt ie

*Klik* (http://members.chello.nl/r.stultiens/zee.fla)

btw; 0,0 AS 0,0 onEnterFrame

Jordy
%Europe/Berlin %021 %2005, 01:31
lokaal draait ie bij mij wel goed.

Ik heb m even gepublished
KLIK (http://jordy.flashcousins.nl/flashfocus/tijdelijk/zee.html)

peres
%Europe/Berlin %023 %2005, 01:33
op welke framerate staat ie bij jou? want ik heb em als test met 120 op internet gezet. dan zou zo'n golf minstens 2x rond zijn geweest per seconde.

...maar bij mij is er geen verschil of je em nou op 10 zet of op 120

Jordy
%Europe/Berlin %395 %2005, 10:29
ook 120 fps (omdat jij dat zo had ingesteld)

Renoiser
%Europe/Berlin %415 %2005, 10:58
op welke framerate staat ie bij jou? want ik heb em als test met 120 op internet gezet. dan zou zo'n golf minstens 2x rond zijn geweest per seconde.

...maar bij mij is er geen verschil of je em nou op 10 zet of op 120
dat komt dan denk ik omdat je videokaart/flashplayer het niet aankan
http://jordy.flashcousins.nl/flashfocus/tijdelijk/zee.swf
verklein dit venster is en hij loopt heel snel

TheDutch
%Europe/Berlin %324 %2005, 08:47
120 FPS is veelste veel mensen, sowieso gaat een browser maar tot 100FPS. Deze animaties kan prima draaien op 30FPS wanneer je wat ActionScript code aanpast of optimaliseert. Ik heb de FLA niet bekeken dus kan niet direct punten van verbetering aangeven, maar dit moet zeker anders kunnen.

Ik bekijk de FLA vanavond wel even...120FPS geen wonder :p.

Trouwens Flash is niet afhankelijk van je videokaart, mits je natuurlijk geen museumstuk van 6 jaar terug in je computer hebt zitten.

TheDutch
%Europe/Berlin %734 %2005, 18:37
Hier de nieuwe FLA en SWF gezipt. Heb alleen de FPS van 120 naar 30 gezet en alles werkt smooth :).

Wanneer je de animatie sneller wilt laten lopen is het niet verstandig om de FPS enorm omhoog te knallen. Zet je FPS op 30 en verkort je tweens is voor jouw opzet de beste methode.

peres
%Europe/Berlin %316 %2005, 08:35
Hey mense,

ik kom hier een beetje laat mee omdat ik net terug ben van vakantie maar heel erg bedankt.

PS die 120 fps was alleen maar om aan te tonen dat er geen verschil zat tussen 120 fps en 20 ofzo ;)