Volledige versie bekijken : Richting aanwijzen
FredericCox
%Europe/Berlin %708 %2005, 18:00
Hallo, ik wil van mijn muis een vliegtuig maken dat in de richting vliegt met de muis mee.
Dit is wat ik al heb maar het klopt niet echt:
//Need plane_x, plane_y
xlastPlane = xPlane
ylastPlane = yPlane
xPlane = _xmouse
yPlane = _ymouse
if(xPlane > xlastPlane){
trace("Rechts")
}
if(xPlane < xlastPlane){
trace("Links")
}
if(yPlane < ylastPlane){
trace("Boven")
}
if(yPlane > ylastPlane){
trace("Onder")
}
Nu trace ik soms rechts en onder samen omdat de muis altijd wel wat beweegt. Hoe pas ik dit aan, hoe bouw ik dus een marge in?
ath92
%Europe/Berlin %715 %2005, 18:09
//Need plane_x, plane_y
xlastPlane = xPlane
ylastPlane = yPlane
xPlane = _xmouse + 10;
yPlane = _ymouse + 10;
if(xPlane > xlastPlane){
trace("Rechts")
}
if(xPlane < xlastPlane){
trace("Links")
}
if(yPlane < ylastPlane){
trace("Boven")
}
if(yPlane > ylastPlane){
trace("Onder")
}
zoiets mischien?
Laiverd
%Europe/Berlin %737 %2005, 18:41
Wat commentaar bij je code is niet alleen voor jezelf handig, maar ook voor ons om te snappen wat je nou met ieder regeltje wilt bereiken. Volgens mij is de code overigens niet compleet. In principe wil je niets anders dan een eenvoudige mouse follow, volgens mij. Even zoeken op Flash en mouse follow levert al snel 762 resultaten (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%2BFlash+%2B%22mouse+follow%22&meta=) op. Zo zie je maar weer; je bent niet de eerste en enige ;)
John
FredericCox
%Europe/Berlin %772 %2005, 19:32
Wat commentaar bij je code is niet alleen voor jezelf handig, maar ook voor ons om te snappen wat je nou met ieder regeltje wilt bereiken. Volgens mij is de code overigens niet compleet. In principe wil je niets anders dan een eenvoudige mouse follow, volgens mij. Even zoeken op Flash en mouse follow levert al snel 762 resultaten (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%2BFlash+%2B%22mouse+follow%22&meta=) op. Zo zie je maar weer; je bent niet de eerste en enige ;)
John
Neenee zo bedoel ik het niet, ik moet gewoon aanwijzen naar welke richting de muis gaat . Links, rechts, boven of onder
Laiverd
%Europe/Berlin %810 %2005, 20:27
Volgens mij moet je dan twee variabelen maken; 1 waar je _xmouse in opslaat(xm), en 1 waar je _ymouse in opslaat(ym). Vervolgens vergelijk je dan de huidige _xmouse en _ymouse met de variabele waarden en update je de variabelen, zodat je de volgende keer een nieuwe vergelijking kunt maken. Als _ymouse groter is dan de waarde van de variabele ym dan beweegt de muis naar beneden etc. Je kunt dan dus ook afvangen of je 'm schuiin naar boven/beneden beweegt.
John
theFlashWizard
%Europe/Berlin %525 %2005, 13:37
zoiets dan? :)
en ja Kheb et hier over msn met FredericCox gehad, maar Kdenk dit moet ik toch ff tussedoor posten :)
ease = vertraging voordat hij naar de positie van de muis vliegt
easeR = vertraging voordat hij die richting uit draait
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.