PDA

Volledige versie bekijken : Scrollbar forceren

Pimm
%Europe/Berlin %677 %2005, 17:14
Lo gasten,
even een HTML vraagje... kan ik de scrollbar aan de rechter kant van de browser forceren? Ik bedoel, dat hij er altijd komt te staan? IE laat 'm altijd zien, FF bijvoorbeeld - terecht - niet indien niet nodig, maar dat gaat in dit geval ten kosten van mijn design.
Dus kan ik er een tag in plaatsen die er voor zorgt dat hij er altijd staat?

Dank U.

r€v@d€b€
%Europe/Berlin %799 %2005, 20:11
met frames en pop-ups weet ik wel hoe je dat kan doen... maar niet zonder frames of pop-ups...

Renoiser
%Europe/Berlin %802 %2005, 20:15
met frames en pop-ups weet ik wel hoe je dat kan doen... maar niet zonder frames of pop-ups...
volgens mij kun je dat altijd wel doen or....
is wel een css scriptje voor
bitte warten heb um zo gevonden

*EDIT
gevonden!
je moet gewoon dit bij de body-tag in zetten (volgens mij)
<body scrolling="yes">

Pimm
%Europe/Berlin %815 %2005, 20:34
volgens mij kun je dat altijd wel doen or....
is wel een css scriptje voor
bitte warten heb um zo gevonden

*EDIT
gevonden!
<body scrolling="yes">Even op gegoogled en kwam op deze pagina (http://www.htmlcodetutorial.com/document/_BODY_SCROLL.html), het lijkt dus hopeloos...

Toch bedankt.

Jorim
%Europe/Berlin %819 %2005, 20:40
*EDIT
gevonden!
<body scrolling="yes">Werkt niet :o

Maar onderstaande werkt wel al is mooi niet echt een passende term:
<style type='text/css'>
body {
overflow: -moz-scrollbars-vertical;
}
</style>

Pimm
%Europe/Berlin %836 %2005, 21:04
Yay Jorim! Werkt. Opera verdomt het nogsteeds meet Kq en FF doen 't!

Laiverd
%Europe/Berlin %030 %2005, 01:43
Klein beetje offtopic: als het al of niet aanwezig zijn van een scrollbar je design verpest, dan zullen andere dingen ook je design kunnen verpesten en is het volgens mij een teken dat of je design niet goed is, of dat je realisatie van dat design niet goed is. Ik zou zelf eerder daar de oplossing zoeken dan je toevlucht nemen tot css dat blijkbaar niet door alle browsers goed wordt ondersteund.

John

real
%Europe/Berlin %490 %2005, 12:46
ok :cool:

BlackAdder
%Europe/Berlin %863 %2005, 21:43
Klein beetje offtopic: als het al of niet aanwezig zijn van een scrollbar je design verpest, dan zullen andere dingen ook je design kunnen verpesten en is het volgens mij een teken dat of je design niet goed is, of dat je realisatie van dat design niet goed is. Ik zou zelf eerder daar de oplossing zoeken dan je toevlucht nemen tot css dat blijkbaar niet door alle browsers goed wordt ondersteund.

John

Ben ik het mee eens, ook niet elke scrollbar heeft hetzelfde formaat (stel je gebruikt een shellprograma zoals xdesktop). Zorg ervoor dat het slagen van je webontwerp niet afhankelijk is van die ene scrollbalk.

Pimm
%Europe/Berlin %942 %2005, 23:37
Ben ik het mee eens, ook niet elke scrollbar heeft hetzelfde formaat (stel je gebruikt een shellprograma zoals xdesktop). Zorg ervoor dat het slagen van je webontwerp niet afhankelijk is van die ene scrollbalk.Ik denk dat jullie m'n doel niet goed begrijpen. Ik heb verschillende pagina's op een Flash & HTML combinatie website en als sommige pagina's wel een scrollbar nodig hebben en andere niet centreert ie anders. Dat vind ik niet vet en daarom forceer ik liever de scrollbar, werkt prima.

mknol
%Europe/Berlin %524 %2005, 13:35
..Ook bij firefox of netscape?