PDA

Volledige versie bekijken : PDF maken van .doc

Dauntless
%Europe/Berlin %018 %2006, 00:26
Hey iedereen,

Nog eens een vraagje langs mijn kant en ik hoop dat iemand me kan helpen ;). Wel, ik weet dat je van een .doc een .pdf kunt maken. Ofwel rechtstreeks met flashplayer, ofwel via een progje dat je print opvangt zoals PDFCreator of flashpaper (Laiverd heeft me aan PDFCreator geholpen). Maar welke pdf creator ik ook gebruik, ze doen telkens hetzelfde: De randen van mijn tables worden helemaal vreemd. Ik zet hier de .doc en de .pdf bij zodat je zelf kan vergelijken (ik kan geen screenprint nemen, anders had ik dat gedaan en het jullie gemakkelijker gemaakt ;)).

Soms zijn die lijntjes dus 2x zo dik (soms langs onder, soms langs boven). Ligt dit nu aan m'n .doc, aan het programma dat het omzet (onwaarschijnlijk), aan een 'bad practice', .... ?

Alvast bedankt :).
Greets,
DL

ZERRO
%Europe/Berlin %027 %2006, 00:39
Gewoon Adobe Acrobat zelf gebruiken.
Dan heb je er geen last van.

Het ligt aan dat slechte programma wat je gekregen hebt :D

Hier heb je een goeie:

Made bij Adobe Acrobat 7.0 Professional (http://www.nl-internetsite.nl/Artikel1.pdf)

Dauntless
%Europe/Berlin %028 %2006, 00:41
Hmm, bij jouw versie zijn er toch 'glitches' aan de hoeken van de vakken? Ook is de code (bv die vanboven aan pagina 3) ook wat 'wazig' :S . (Of ligt dit nu allemaal aan mijn pctje? :p)

ZERRO
%Europe/Berlin %031 %2006, 00:45
Hmm, bij jouw versie zijn er toch 'glitches' aan de hoeken van de vakken? Ook is de code (bv die vanboven aan pagina 3) ook wat 'wazig' :S . (Of ligt dit nu allemaal aan mijn pctje? :p)

Bekijk het eens zonder scale en op 100% dan zie je het verschil

Dauntless
%Europe/Berlin %033 %2006, 00:48
Cool, m'n print screen werkt nog eens :).
Nu staat hij toch op 100% ? Waar ik 'noscale' moet aanvinken weet ik niet :#.

w00
%Europe/Berlin %037 %2006, 00:54
Dit is volgens mij de versie die je wilt hebben :)

Dauntless
%Europe/Berlin %038 %2006, 00:55
Alles is scherp, da's al 1 ding. En kreeg je'm niet goed MET de border? :p (Welk programma?)

w00
%Europe/Berlin %039 %2006, 00:57
"Click to Convert 5", je hebt ook nog allerlei opties misschien dat je nog dingen kan instellen.

ZERRO
%Europe/Berlin %041 %2006, 00:59
Cool, m'n print screen werkt nog eens :).
Nu staat hij toch op 100% ? Waar ik 'noscale' moet aanvinken weet ik niet :#.

Deze opties zul je wel niet hebben, maar hierin kun je instellen hoe hij je pdf maakt en laat zien etc....

http://www.nl-internetsite.nl/screenprintje.jpg

Laiverd
%Europe/Berlin %045 %2006, 01:04
Dauntless, volgens mij is je PDF gewoon goed hoor. Zoom maar eens in: perfecte lijnen. Het enige waar je tegenaan loopt is dat de inhoud van je PDF niet altijd op een hele beeldschermpixel staat en dat het er dan dus anders uit gaat zien, en lijntjes dikker/dunner 'lijken' dan ze zijn. Dit is zeg maar de PDF variant van het Flash 'hele-pixel-probleem'. Volgens mij is het dus gewoon een beperking van het beeldscherm.

John

Dauntless
%Europe/Berlin %047 %2006, 01:08
Ah, op die manier. Toch best irritant. Ook zou je toch denken dat Word ze op hele pixels zet... Ik heb nu ook 'Click to convert' geprobeert, en ik krijg het omgekeerde van dat border-hoekjes probleem: ipv een pixel teveel, een pixel te weinig.

Als ik inzoom zijn het inderdaad perfecte lijnen, maar 't zou toch leuk zijn als hij er op 100% ook nog goed uitziet. Bij jouw (Laiverd) pdf's heb ik nergens een 'foutje' gezien. Heb je met bepaalde dingen rekening gehouden of zo?

Laiverd
%Europe/Berlin %053 %2006, 01:16
Nou, bij mij is het op 100% ook niet perfect hoor. Kijk maar eens naar de hoofdletter i in het logo van http://home.hccnet.nl/john.mulder/sae/xml_basics.pdf. Die is echt goed, maar doet 'raar' op 100%. Overigens gebruik ik voor schema's e.d. niet Indesign, maar Freehand. Ik exporteer dan zo'n schema als PDF en importeer de PDF dan weer als afbeelding in Indesign. Ik hou overigens nooit bewust rekening met dingen op hele waarden (x en y) neerzetten (behalve dan in Flash). Wellicht heb ik gewoon mazzel ;). Wat wel zo is natuurlijk is dat je met opmaak programma's als Indesign en Freehand alles exact kunt positioneren. Met Word wil dat simpelweg niet. Ik denk dat dit iets is waar je mee moet leven. Dit soort rare dingen zie je bij alle varianten van de PDF die hierboven zijn gepost.

@zerro: ALT printscreen was handiger geweest :P

John

Dauntless
%Europe/Berlin %056 %2006, 01:21
Ok, dan moet ik er inderdaad maar met leren leven :p. Bedankt voor alle tips, iedereen! :)

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %420 %2006, 10:06
deze (http://www.dedigitalerevolutie.nl/toontext.asp?id=9951) gebruik ik altijd... het is heel handig, zit alleen reclame achter geloof ik.
je instaleerd als het ware een virtuele printer, en als je die gebruikt om uit te printen kun je aangeven waar hij het bestand neer moet zetten en krijg je een pdf file..

ZERRO
%Europe/Berlin %422 %2006, 10:07
@zerro: ALT printscreen was handiger geweest :P

John

Ik gebruik printscreen de luxe.. in veel gevallen handiger

psdeluxe (http://www.americansys.com/psd.htm)

rickpastoor
%Europe/Berlin %540 %2006, 12:58
Je zou ook openoffice kunnen gebruiken..die kan gewoon zelf PDFjes maken..

Laiverd
%Europe/Berlin %580 %2006, 13:55
Ik gebruik printscreen de luxe .. [/URL] Maakt me niet uit, maar waarom het hele bureaublad i.p.v. alleen het relevante actieve venster ;)

John

ZERRO
%Europe/Berlin %648 %2006, 15:34
Maakt me niet uit, maar waarom het hele bureaublad i.p.v. alleen het relevante actieve venster ;)

John

Dit is alleen het actieve venster.

het bureablad is wel wat groter. :X

Dauntless
%Europe/Berlin %702 %2006, 16:51
Hij bedoelt dat eigenlijk alleen het settings venster relevant is. Maar terug on topic ;).

mech7
%Europe/Berlin %707 %2006, 16:58
Open Office kan je meteen als pdf opslaan :)