PDA

Volledige versie bekijken : Tekentablet en Dualscreen

Neon
%Europe/Berlin %520 %2006, 12:29
He hallo:)

Ik haalde mijn trust tablet weer eens uit de kast. Ik had hem nodig voor een opdracht voor school waarbij een tablet me handiger leek dan een muis om mee te werken.
In de tussentijd dat ik de tablet niet meer gebruikte had ik wel een 2e scherm erbij gekocht. Die tablet gebruikte ik eerst dus nog op 1 scherm. Maar nu zag ik tot mijn stomme verbazing dat deze tablet het alleen maar doet op 1 scherm, ik kon dus niet meer gebruik maken van mijn 2e scherm. Erg vervelend! Maar nu is mijn vraag: Zijn er hier mensen met 2 schermen en een teken tablet die het wel doet op 2 schermen.
Die van mij is niet echt een super goed merk, en ik had hem ook gekocht om te kijken hoe het was zo'n tablet. Maar trust is niet echt wereldleider met dit soort producten. Ik ga er vanuit dat bijvoorbeeld een Wacom tablet het wel doet op 2 schermen?
Maar voordat ik die gok neem en er eentje aanschaf misschien dat ik hier nog wat research kan verichten ;)

Dus: heeft er iemand ervaring met een tekentablet en een 2e beeldscherm? Zoja welk tekentablet gebruik je dan? Of heb je extra software moeten installeren om de tablet op 2 schermen werkend te krijgen?

cheers,

Dauntless
%Europe/Berlin %524 %2006, 12:34
Mijn wacom tablet (volito) werkt op m'n twee schermpjes.

Harmke
%Europe/Berlin %537 %2006, 12:53
die van mij werkt ook perfect (zelfde als dauntless). het enige waar ik een beetje mee zit is dat de verhoudingen niet kloppen (beeldscherm en werkvlak tekentablet). nu moet ik namelijk om de cursor naar boven of beneden te bewegen een grotere beweging maken dan om naar links of rechts te gaan. beetje vaag :S

Neuro
%Europe/Berlin %544 %2006, 13:03
het enige waar ik een beetje mee zit is dat de verhoudingen niet kloppen (beeldscherm en werkvlak tekentablet).
dit kan je aan passen bij je instellingen ("verhouding forseeractie" aanvinken)

maar dit resulteerd dat je eigenlijk maar de helft van je tablet gebruikt. Wat ik spijtig vind is dat er geen sneltoets toggel bestaat tussen twee schermen voor een wacom (denk ik toch :S , indien het wel kan zou ik het graag weten) :)

Smartie
%Europe/Berlin %588 %2006, 14:07
Ik heb ook een simpele trust tekentablet en ik kan hem wel over twee schermen gebruiken. Daarvoor moet je ergens een vinkje aan of uitzetten. Weet zo even niet welke, als ik thuis ben zal ik even voor je kijken.

Neon
%Europe/Berlin %596 %2006, 14:19
Ik heb ook een simpele trust tekentablet en ik kan hem wel over twee schermen gebruiken. Daarvoor moet je ergens een vinkje aan of uitzetten. Weet zo even niet welke, als ik thuis ben zal ik even voor je kijken.
Dat zou super zijn! Is dat gewoon in het software programma van Trust die je erbij geleverd krijgt? of stel je dat in in Windows?

Dank

Smartie
%Europe/Berlin %672 %2006, 16:08
Dat stel je in in het trust software programma.

Neon
%Europe/Berlin %847 %2006, 20:20
Waar dan precies? :)

Smartie
%Europe/Berlin %877 %2006, 21:03
Jah sorry, was vergeten dat ik pas weer op maandag op mijn kamer kom. Zit nu bij mijn ouders....Antwoord komt er dus nog aan.

mech7
%Europe/Berlin %896 %2006, 21:30
wacom heef een breedbeeld versie van intuos :D

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %907 %2006, 21:46
kheb ook wacom, werkt prima..