PDA

Volledige versie bekijken : flash formulier invullen zonder php?

pollxukepoe
%Europe/Berlin %470 %2006, 11:16
ik heb een mogelijkheid van mijn provider om een website online te zetten, deze ondersteunen wel geen php. ik vraag me nu af of het mogelijk is zonder php een paar velden te maken zoals naam, adres, email etc die de mensen dan kunnen invullen en die ik dan op een email naar keuze kan ontvangen. ze zeggen mij iets van CGI script te gebruiken, mijn provider zegt hier ook iets over, maar alleen in toepassing met html code en niet over actionscript. kan iemand mij hierbij helpen en eventueel voorbeeldje geven van hoe men moet tewerk gaan? en is dit eigenlijk wel mogelijk?

alvast bedankt
mvg

brossiekoppie
%Europe/Berlin %590 %2006, 14:09
Is zeker mogelijk; maar dan moet je host bvb wel perl ondersteunen met eigen cgi-scripts. Wat ook vaak voorkomt is dat er reeds een bestaand mailform-script door je host wordt aangeboden die je dan gewoon met POSt moet aanroepen en dan komen je mailtjes toe op het standaard-emailadres van je site.

Laiverd
%Europe/Berlin %908 %2006, 21:47
Of je provider nou php of cgi/perl biedt maakt voor de Flash kant van het verhaal geen drol uit. Het verschil zit 'm enkel in de manier waarop je met cgi de variabelen die je vanuit Flash binnenkrijgt verwerkt. Verder kun je gewoon iedere tutorial over het verzenden van Flash emailformulieren gebruiken. Wordt dus tijd om je in cgi te verdiepen, maar ik neem aan dat je provider daar toch ook wel enige informatie over verschaft?!

John

pollxukepoe
%Europe/Berlin %855 %2006, 20:31
mijn provider verschaft informatie, maar blijkbaar zie ik er geen veband mee, aangezien deze enkel in .html pagina de code weergeeft en niet in combinatie met actionscript. Ik ben hier ook zeer nieuw in, dus misschien zit ik er helemaal naast. misschien heb ik actionscrip helemaal niet nodig. dit is alvast de url die mijn provider biedt als het over gebruik van cgi-script gaat. http://www.telenet.be/nl/klantendienst/klantendienst_thuis/internet/internetten/eigenwebsite/cgi.page#0
hoe gebruik ik nu zo een invulformulier in combinatie met flash?

mvg

Laiverd
%Europe/Berlin %860 %2006, 20:38
Zie bv. http://home.hccnet.nl/john.mulder/flash/tutorials/flash_php_mailform.zip of een van de andere tutorials die hier op het forum zijn gepost. Nogmaals: cgi of php maakt voor het Flash verhaal niet uit. Doe een tutorial en je snapt hoe Flash gegevens doorgeeft aan een serverside script.

John

pollxukepoe
%Europe/Berlin %894 %2006, 21:27
ok ik zal het doen! bedankt :)