PDA

Volledige versie bekijken : Drag, Drop And Stick

Zitz
%Europe/Berlin %708 %2006, 16:59
Hallo iedereen, ik ben bezig met een red-alert achtig spelletje.

Voorbeeld (http://members.lycos.nl/kevinzitz/test.php)

Als je op een ven de twee (later meer) gebouwen klikt dan zal het spel het gebouw "bouwen" als deze klaar is is het de bedoeling dat men dan het gebouw mooi in de hokjes van het speelveld kan slepen, mijn vraag is nu, hoe moet ik dit doen?

Ik zelf al iets gestoeid met startDrag en stopDrag, maar omdat de Mc die gedragd wordt een andere MC is dan waar men op klikt lukt me dit niet, het lukt wel om de 2e MC aan de muispijl te krijgen maar dan blijft deze aan de muispijl hangen als men de muisknop loslaat.

en dan moet het gebouwtje ook nog alleen in de hokjes kunnen, en niet in halve hokjes

Hoe te doen? :) :)

Gr Kevin

vincoid
%Europe/Berlin %721 %2006, 17:19
misschien moet je het zo doen dat iemand het hok aanklikt waarin het gebouw moet staan en dat er vervolgens word gekeken of diegene ook echt dat kan bouwen en daarna komt het dan daar te staan. Ik weet niet hoe je dit moet doen met code maar het heeft in ieder geval een boel if statements.

Zitz
%Europe/Berlin %729 %2006, 17:30
Daar zat ik zelf ook al eens aan te denken ja, maar het moet toch ook met slepen kunnen

Zitz
%Europe/Berlin %799 %2006, 19:11
ok het slepen werkt nu, maar er zijn nog 2 grote problemen.

1) Je kunt de gebouwen overal neerzetten, ook naast het speelveld, en tussen de hokjes in. er moet dus iets komen van:

if(plaats == toegestaan){
//bouw gebouw
}else{
//breek af
}

de code voor "bouw gebouw" en "breek af" heb ik al.

2) Als je een powerplant hebt staan, en je bouwt een barak dan verdwijnt de powerplant, dit komt door de attachmovie, ze hebben beide verschillende namen, dus dit snap ik ook niet

Als iemand helpen kan, heel graag

edit: Zou het mogelijk zijn een soort grid te maken met alle coordinaten van alle kruispunten, en dat hij daaraan vastgrijpt ofzo?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %841 %2006, 20:12
ik vind eigenlijk dat je een btje te veel vraagt, maar van dat grid heb ik wel een mooi voorbeeldje voor je :)

Zitz
%Europe/Berlin %862 %2006, 20:42
Hartelijk dank dit lost een heleboel op, nu alleen nog ff uitzoeken hoezo hij het andere gebouw weghaalt.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %037 %2006, 00:53
mischien probeer je die op dezelfde layer te attachen? waardoor je de andere overschrijft?
maar das ook maar n gok :P

Zitz
%Europe/Berlin %848 %2006, 20:21
dit is ook opgelost, ik laat een tellertje melopen, deze wordt aan de instancename toegevoegt en bepaalt meteen de waarde van het level