PDA

Volledige versie bekijken : Van 55frames 1frame maken

Xyzer
%Europe/Berlin %115 %2005, 03:45
ik heb een vraagje, ik ben een flashsite aan't maken en ik heb nu 55frames (een animatie)
ik wil van die 55frames 1frame maken zodat op iedere pagina die animatie kan...
kan iemand me uitleggen hoe dat moet? :rolleyes:

Jordy
%Europe/Berlin %314 %2005, 08:32
dan moet je die 55 frames in 1 movieclip zetten. Dan kun je die movieclip gewoon ergens op de stage zetten en dan speelt ie af.

Dus je maakt een lege movieclip en zet daar al die frames in (copy / paste frames)

Xyzer
%Europe/Berlin %321 %2005, 08:43
ik kan van de 55frames een movieclip maken maar ik snap niet wat ik daarna moet doen

Xyzer
%Europe/Berlin %336 %2005, 09:04
ik was een beetje aan't proberen en het is me gelukt, jordy thnx :D

hmzz dat was dus 1malig geluk, het lukt me niet meer :(

Mitch
%Europe/Berlin %352 %2005, 09:28
ctrl + F8 daarmee maak je een mc (movie clip). Dan heb je een lege movie clip, geef het een duidelijke naam! (met alleen F8 maak je van het geselecteerde een mc maar dan worden meerdere frames niet meegenomen en layers samengevoegd.)

Dus na een lege mc aangemaakt te hebben ga je terug naar waar je was. Daar selecteer je de key frames in de timeline. Dan doe je rechter muis knop, copy frames of cut frames.

Dan open je de libary F11. Daar kijk je waar die lege movie clip staat en dubbel klik je op die mc in de libary.

Dan ga je naar de timeline van die lege mc en doe je in de time line rechter muis knop en paste frames. Nu staan al je frames in de mc die je had gemaakt.

Dan ga je terug naar waar je aan het begin was, dus waar je de mc wilt hebben. Pak je de libary weer en sleep je die mc naar de stage.

En klaar.

Xyzer
%Europe/Berlin %370 %2005, 09:53
ok, en nu lukte het in een keer goed :D, thnx jordy en mitch! :)