PDA

Volledige versie bekijken : aantal pixels ruimte in verschillende browsers

Three_d
%Europe/Berlin %598 %2006, 14:22
Hallo,

Een tijd terug had ik op dit forum een link gezien die linkte naar een pagina over het aantal pixels ruimte wat elke browser per scherm laat zien zo kon je dus de perfecte grootte van je website ontwerpen. Ik kan alleen de link niet vinden. Het was volgens mij een link naar een engelstalige website.

Jeroen

kevinrommen
%Europe/Berlin %617 %2006, 14:48
Dat zou ik ook wel willen weten.... Is gemakkelijk

zuyp
%Europe/Berlin %634 %2006, 15:14
Dat lijkt me niet erg handig als je daar een website op gaat maken... want waar dan geen rekening mee wordt gehouden is:

- Schermen die niet op voledige grootte zijn;
- Werkbalken

ENNNNNNNNNNNNNNNNNNN
dat zou dus betekenen dat je voor elke browser een aparte website moet maken, om het aantal pixels goed te krijgen, want geen enkele browser is gelijk.

Harmke
%Europe/Berlin %651 %2006, 15:37
k geloof dat het met 800x600 met internet explorer (zonder yahoo bar enzo) 776x466 px was (pin me er niet op vast)

ik gebruik dat ook altijd hoor! zo raar is het niet, want zo kan het grootste gedeelte van de gebruikers de website optimaal bekijken. ik denk dat je er tegenwoordig wel van uit mag gaan dat de meeste mensen een resolutie van 1024x768 gebruiken, dus ik zou hem daarop richten. (kleiner kom je haast niet meer tegen en anders wordt het voor die mensen tijd om een nieuwe computer te kopen ;))

Three_d
%Europe/Berlin %661 %2006, 15:52
Als je via de statestieken ziet welke resolutie je bezoekers voor het grootste gedeelte hebben dan optimaliseer je de website daarvoor. Voor grotere schermen zorg je dat de website schaalt en voor kleinere schermen zorg je dat ze kunnen scrollen. Het is dus niet zo'n domme gedachte.

zuyp
%Europe/Berlin %912 %2006, 21:53
Nee, ik bedoel ook niet dat het een 'domme gedachte is', maar ik ging ervanuit dat er bedoelt werd dat een flashwebsite op die precieze formaten gemaakt wordt. Terwijl je dan beter een website op no_scale kan maken (100%).

Laiverd
%Europe/Berlin %998 %2006, 23:58
http://www.webmonkey.com/webmonkey/99/41/index3a.html?tw=design

Three_d
%Europe/Berlin %494 %2006, 11:51
Bedankt Laiverd,

Dat was het adres wat ik zocht.

Jeroen