PDA

Volledige versie bekijken : Relatieve verwijzing

Oddo
%Europe/Berlin %460 %2006, 11:03
Hallo,

Ik wil in een offline Flash-presentatie via een button een extern bestand kunnen opstarten, bijvoorbeeld een powerpointpresentatie of een wordbestand. Tijdens het zoeken op het forum vond ik dat dat kan met getURL. Hier mijn script om het bestand 'verslag.doc', dat zich bevindt in de map 'docs', op te roepen na een muisklik:
on (release) {
getURL("docs/verslag.doc");
}
Dit werkt, maar niet als ik de Flash-presentatie en de map kopieer naar een ander medium (bijv. een USB-stick).
Mijn vragen: hoe zorg ik ervoor dat
1. Flash niet online gaat zoeken maar gewoon offline blijft.
2. Ik een relatieve verwijzing maak, dus onafhankelijk van medium ben.

Dank,
Oddo.

BlueXiphoid
%Europe/Berlin %464 %2006, 11:09
Misschien is het handig als je de map docs ook mee kopieert ;)

Oddo
%Europe/Berlin %500 %2006, 12:00
Dat was me al duidelijk (zoals je in m'n post leest). Desondanks werkt het niet. :S

Macs
%Europe/Berlin %510 %2006, 12:15
zet het mapje met de inhoud hier eens neer, check ik het even met mijn memorystick

kevinrommen
%Europe/Berlin %519 %2006, 12:27
dit zou wel moeten lukken denk ik maar dan zal hij hem wel via de browser willen openen. Daarom zal het niet lukken met een relatief pad.

Oddo
%Europe/Berlin %522 %2006, 12:32
M'n klomp breekt: nou doet-ie het weer wel, ook als ik bestand en map naar m'n stick kopieer! Hoe dit kan is me een raadsel.
Aan de commentaren lees ik dat er met het scriptje niets mis is. Is het via een ander commando dan getURL mogelijk om een extern bestand te starten zonder dat de browser er zich mee bemoeit?

Oddo.

kevinrommen
%Europe/Berlin %568 %2006, 13:37
Zet het allemaal even in een zipje online

kevin

Oddo
%Europe/Berlin %577 %2006, 13:51
Het staat gezipt op http://home.planet.nl/~hoog2473/doc_openen_via_getURL.zip

Oddo.