PDA

Volledige versie bekijken : Probleem met swf's zetten online

pimmeelhuysen
%Europe/Berlin %559 %2006, 13:25
Ik heb een .swf bestand gemaakt (die naar mijn idee perfect werkt op de computer althans), maar zo gauw ik deze koppel aan een HTML pagina of aan een preloader (ook .swf) dan verschijnen er gebreken in mijn ("perfect werkende") .SWF

Eigenlijk zo gauw het .SWF bestand online geladen moet worden ontstaan er gebreken. Het rare is dat wanneer ik de volledige URL invul die mij direct naar het .SWF bestand brengt ik geen gebreken zie. Het formaat is dan alleen niet goed. Raar maar waar...

Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest een oplossing te vinden, maar dat is me niet gelukt. Ook heb ik gisteren al iets gepost, maar heb daar niet het juiste antwoord kunnen vinden. De tijd begiint te dringen, want mijn website moet werken voordat ik op stage kan.

Alsjeblieft kan iemand mij helpen?

Dauntless
%Europe/Berlin %562 %2006, 13:30
Wat werkt er niet meer dan? Kan je eventueel de link geven naar de html en de swf? (En liefst zelfs ook de .fla).

pimmeelhuysen
%Europe/Berlin %571 %2006, 13:42
Moment zal gelijk alles uploaden... In dit bericht kan je zo de link vinden...

test.swf (quality 80% - compressed movie) (http://www.blablabla.nl/test.swf)

Ik ben een beetje gaan klooien met dreamweaver en heb toen weer een keer een HTML pagina opgeslagen, maar nu krijg ik opeens twee verschillende "internet explorer" afbeeldingen. Wat is er dan aan de hand?

hier is het voorbeeld (http://www.blablabla.nl/afbeelding.html)

Alvast bedankt

Thierry
%Europe/Berlin %594 %2006, 14:15
Je html pagina's doen het niet;

In de broncode gebruik je:<embed src="file:///C|/Documents and Settings/Windows-gebruiker/Mijn documenten/MEELHUYSEN l DESIGN/PORTFOLIO/test.swf"
Zet hiet eens je url in en dan zullen we zien of we erachter kunnen komen wat het probleem veroorzaakt.

Btw. de swf'jes doen het gewoon bij mij, gisteren deden ze het niet maar als je ze opent in IE en FF doen ze het gewoon. De fout zit dus ergens in je broncode.

Gisteren heb ik ook al iemand geholpen die problemen had met Dreamweaver. Alle overbodig html die je toch niet gebruikt moet je gewoon weghalen, de kans dat je site het correct doet nadat je je html een beetje hebt opgeruimt is dan aanzienlijk groter.

pimmeelhuysen
%Europe/Berlin %614 %2006, 14:44
Thanks, ik heb het veranderd en de site doet het nu wel (tada (http://www.blablabla.nl/test.html))

MAAR, nu ben ik weer terug bij af. Laat de website nu eens draaien dan zal je zien dat de close buttons het NIET doen, waar ligt dit aan?

(Als je de afzonderlijke test.SWF (http://www.blablabla.nl/test.swf) pakt, dan doet ie het wel. Dit vind ik dus zo opmerkelijk, snappen jullie mijn probleem???)

Thanks

Dauntless
%Europe/Berlin %615 %2006, 14:47
Wat heb je op die button staan?

pimmeelhuysen
%Europe/Berlin %620 %2006, 14:53
* In het begin scherm als je op enter drukt onder de welkomstekst
* Als je op een van de 3 foto's klikt, dan rechts boven, gewoon waar dan "close" staat

Dauntless
%Europe/Berlin %623 %2006, 14:58
Welk ActionScript ;).

pimmeelhuysen
%Europe/Berlin %633 %2006, 15:12
* onder de welkomstekst, close button met actionscript

on (press){
_root.scrolltext_mc.gotoAndStop(1);
}

* de close button van "my cv" (linkse polaroid)

on (press){
_root.blank.gotoAndStop(3);
}

on (press){
_root.links_mc1.gotoAndStop(6);
}

* de close button van "my work" (rechter polaroid)

on (press){
}

on (press){
_root.links_mc1.gotoAndStop(5);
}

* de close button van "my myself and I" (bovenste polaroid)

on (press){
}

on (press){
_root.links_mc1.gotoAndStop(7);
}

Dauntless
%Europe/Berlin %635 %2006, 15:15
Waarschijnlijk omdat je _root gebruikt. Gebruik 'lockroot' omdat op te lossen. (Kijk in de helpfiles voor een voorbeeld :)).

theFlashWizard
%Europe/Berlin %657 %2006, 15:47
hier staat nog meer over dat probleem:
Actionscript Tutorials -> het inladen probleem (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#het inladen probleem)
:)

pimmeelhuysen
%Europe/Berlin %664 %2006, 15:56
Ik ben er mee bezig, en thanks beide, ik zal jullie reputatie opkrikken natuurlijk. Maar ik ben niet zo'n koning in autoscript, dus ik loop nu weer tegen de lamp.

Met de autoscript "this._parent" ga je zeg maar een stapje ophoog in je MC's, maar wat is dan zo anders aan "this."? Het is wel uitgelegd in de tutorials, maar naar mijn idee zegt het beide hetzelfde.

Daarnaast heb ik dus het probleem dat ik op de hoofdlijn meerdere MC's heb, die allemaal meerdere MC's in zich hebben, die allemaal meerdere MC's in zich hebben (beetje overtrokken) etc. Zie het als een stamboom. Nu moet ik zeg maar van ver weggestopte MC naar een andere Mc op de hoofdtijdlijn, welke actie moet ik dan gebruiken?

pimmeelhuysen
%Europe/Berlin %674 %2006, 16:11
Ik ga er aan werken en zal de tijd ervoor nemen...

pimmeelhuysen
%Europe/Berlin %762 %2006, 18:17
Nou ik ben er een tijdje mee bezig geweest, maar loop tegen een probleem aan en heb alle mogelijke manieren (voor hoever ik weet) geprobeerd en heb de tutorials gelezen.

Mijn probleem:

* In mijn main stage heb ik een MC zitten (genaamd "links_mc1")
* In "links_mc1" zitten 2 MC's (genaamd "links_mc1_2" en "link_mc1_5")
* "links_mc1_2" staat op de tweede frame en "...1_5" op de vijfde frame
* In "links_mc1_2" zit een BT met de actionscript die verwijst naar "links_mc1_5")

meerdere actionscripts gebruikt:

on (press){
_root.links_mc1.gotoAndStop(5);
}

on (press){
_this._parent.links_mc1.gotoAndStop(5);
}

_this._parent._parent.links_mc1.gotoAndStop(5);
}

etc.

Ik heb er vele geprobeerd en alleen de bovenste deed het correct OP MIJN COMPUTER, online deed ie het wederom niet.

Klik hier (http://www.pimmeelhuysen.nl/test.html) om naar mijn website te gaan, het gaat wederom om de close buttons (klik hiervoor op de polaroids)

pimmeelhuysen
%Europe/Berlin %816 %2006, 19:35
Ben er mee aan de slag gegaan, heb veel dingen geprobeerd, heb veel tutorials doorgelezen, maar toch blijf ik met een probleem zitten.

Stel voor:

* Op de main stage staat een MC geplaatst, genaamd MC1
* MC1 heeft in zich 2 MC's, één op frame 2 (genaamd MC1-2), één op frame 3 genaamd MC1-3)
* In MC1-2 zit een BT die een actie moet veroorzaken in MC1-3 (mbv een actionscript)

Ik heb meerdere scripts geprobeerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar, daarnaast zit een onderscheid in online gebruik en offline (gewoon op de pc) gebruik.

Een aantal van mijn scripts:

on (press){
_root.MC1.gotoAndstop(3); DEZE WERKT OP MIJN PC, NIET ONLINE
}

on (press){
this._parent.MC1.gotoAndStop(3); DEZE WERKT ON/OFFLINE NIET
}

on (press){
this._parent._parent.MC1.gotoAndStop(3); DEZE WERKT ON/OFFLINE NIET
}

Klik hier (http://www.pimmeelhuysen.nl/test.html) om naar mijn website te gaan, wederom doen mijn close buttons het niet (wanneer op de polaroids te hebben gedrukt).

Waar ligt dit in godsnaam aan, ben al twee dagen volop hier mee bezig???

Thierry
%Europe/Berlin %955 %2006, 22:56
Ik weet niet wat je hebt verandert maar nu doet alles het bij mij. Zowel in IE als in FF. :D

ps. Op de beginpagina staat 'Enjoy crusing through my website...'. Cruising schrijf je met 'ui'.

pimmeelhuysen
%Europe/Berlin %963 %2006, 23:07
Het is me idd al gelukt ja...

Een bepaalde script die zou moeten werken deed het niet, heb nu een ander script gebruikt en die werkte wel...

on (press){
this._parent.gotoAndStop(...);
}

maar thanks anyway... en wat de taalfouten betreft, kan gebeuren, heb het over het hoofd gezien, maar thanks anyway.