Volledige versie bekijken : uitgebreide motion tween
peres
%Europe/Berlin %777 %2005, 19:38
Hey beste flashers,
Hoe laat ik een MC of een Graphic via een bepaald pad lopen met een motion tween?
Ik heb al een beetje geexperimenteerd met de guide layer, want volgens mij heeft dat er mee te maken, maar zonder succes. Of ik moet een frame by frame animatie maken, maar er moet toch een simpelere manier zijn? Kan iemand mij hier misschien mee helpen?
Jordy
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:52
met een guide tweening.
klik (http://www.w3schools.com/flash/flash_guidetween.asp)
peres
%Europe/Berlin %926 %2005, 23:14
ah thnx Jordy :D
oomske.be
%Europe/Berlin %971 %2005, 00:19
oké, ik vind tutorials op't net waar ze een willekeurig pad volgen, maar hoe werkt het in godsnaam als je een bolletje in een cirkelvorm wilt continue laten ronddraaien? Ik vind nergens een oplossing op't net (wat ik precies bedoel: de aarde die rond de zon draait bijvoorbeeld, dat principe zou ik graag kennen)... wie helpt mij?
tnx!
dboers
%Europe/Berlin %332 %2005, 08:59
Zi de post over guide tweening :)
peres
%Europe/Berlin %585 %2005, 15:03
zo dit is een oude topic :) van mijzelf ook nog
oké, ik vind tutorials op't net waar ze een willekeurig pad volgen, maar hoe werkt het in godsnaam als je een bolletje in een cirkelvorm wilt continue laten ronddraaien? Ik vind nergens een oplossing op't net (wat ik precies bedoel: de aarde die rond de zon draait bijvoorbeeld, dat principe zou ik graag kennen)... wie helpt mij?
tnx!
je hebt bijvoorbeeld een voorwerp dat je in 50 frames één keer rond wilt laten draaien. maak eerst een guide layer aan met een rondje (=het pad wat hij moet volgen). vervolgens zet je je voorwerp neer op frame 1, in een guided layer, die onder de guide layer zit. zet dan op frame 25 je voorwerp op de tegenovergestelde kant van het rondje. En op frame 50 zet je hem op dezelfde plaats neer als op frame 1. motion tween, klaar!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.