Volledige versie bekijken : Resize stage naar content hoogte
wal_toor
%Europe/Berlin %728 %2006, 17:29
Hellow allen,
Stel, ik heb een flashfile met een stage hoogte van 200 pixels in een html pagina. Nu laad ik een content element in dat langer is dan 200 pixels (dynamisch of een externe swf...). Nu zou ik graag willen dat het flashfile zichzelf aanpast aan de lengte van dat content element. Het flashfile wordt dan bijvoorbeeld 400 pixels hoog. Alle html elementen die eronderstaan worden naar onder gedrukt.
Kan dat, en hoe?
Thankz en greetz,
walter
Dauntless
%Europe/Berlin %750 %2006, 18:01
Stage.height ? En dan met AS positioneren.
Roenes
%Europe/Berlin %764 %2006, 18:20
Stage.height is read-only en daarmee kun je dus niet dynamisch de hoogte van je file wijzigen. Voor zover ik weet kun je de grootte ook niet dynamisch wijzigen. Wel kan je her en der wat resizen maar dat heeft geloof ik meteen invloed op de gehele content van je file. (dus die content wordt ook geresized).
Hoe je dit het best kan oplossen weet ik helaas niet :(
TheDutch
%Europe/Berlin %766 %2006, 18:23
Stage.height is een read-only property Dauntless, dus daar kan je niet mee schalen :).
Walter, jouw idee is op te lossen met JavaScript en wat ActionScript. Met JavaScript schaal je jouw Flash object aan de hand van de dimensies van de ingeladen film. Dat doe je gewoon door het Flash Object een andere width en height te geven via Javascript vanuit Flash. Verder maak je gebruik van de ActionScript property Stage.noScale = "noScale" die ervoor zorgt dat Flash stage zelf niet schaalt en gebruik je het ActionScript event Stage.onResize(); om acties uit te voeren wanneer de Stage verschaalt. Over dit laatste is hier een tutorial met uitleg: http://www.tutorio.com/tutorial/liquid-flash-layout
Wanneer je wat hebt zie ik het graag :).
Dauntless
%Europe/Berlin %768 %2006, 18:25
Hij moet 'm toch ook niet wijzigen?
Hoe ik dacht:
In je html wordt gezegd dat de hoogte 500 is. In Flash is 'Stage.height' dan 800 (of niet?). Dan kan je met AS toch aan de hand van die grootte alles juistzetten ?
TheDutch
%Europe/Berlin %771 %2006, 18:30
Dauntless, hij wilt volgensmij dat de hoofdmovie dynamisch meeschaalt met de dimensies van de ingeladen externe movie. Dit is te realiseren met JavaScript zoals boven omschreven :).
Dauntless
%Europe/Berlin %779 %2006, 18:43
Aaah, op die manier :). Had ik verkeerd begrepen :#.
wal_toor
%Europe/Berlin %304 %2006, 07:17
Hellow allen,
Bedankt voor al jullie suggesties... ;)
Yepz, javascript is inderdaad de oplossing. Na een nachtje googelen heb ik de volgende link (+download) gevonden waar precies wordt beschreven wat ik zou willen bereiken. Wellicht hebben jullie er ook wat aan.
http://www.mustardlab.com/developer/flash/objectresize/
thankz en greetz,
walter
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.