Volledige versie bekijken : Lees dit alsjeblieft
SofDag
%Europe/Berlin %664 %2006, 15:56
Hallo,
Wij zijn twee studentes grafisch vormgeven en zijn bezig met ons herexamen flash. Helaas lopen we alsmaar vast en is de hulp van school zo goed als nihil. [V]
Ondanks het surfen op het internet en het doorwerken van 'flash in 24 uur' komen we maar niet verder .... omdat school niet helpt proberen het op dit forum.
De opdracht 'klinkt' vrij simpel, gewoon een website maken met knoppen/scrollbalk etc.
Weet iemand misschien een goede website die begint bij het begin! Want dat is vaak het probleem, ze gaan ervan uit dat iedereen al een basis heeft. Of is er misschien iemand die ons zou willen helpen.
We horen graag een reactie!
groet! whoopteedoobedoo@hotmail.com
leihi2
%Europe/Berlin %666 %2006, 16:00
een plan van wat je wilt presenteren en hoe..
schetsen ofzo maken...
Harmke
%Europe/Berlin %668 %2006, 16:02
wat weten jullie al WEL?
Jordy
%Europe/Berlin %670 %2006, 16:04
ik neem aan dat als je een boek doorwerkt dat je dan wel de basis ervan kent?
SofDag
%Europe/Berlin %717 %2006, 17:13
Zo, de reacties gaan snel. We hebben samen het boek 'flash in 24 uur' doorgewerkt ... in hoeverre het ons lukte. Het vervelende is: hier gaan ze er van uit dat je al een basis hebt .. die we dus niet gehad hebben op school! Waar we momenteel tegen aanlopen is het maken van knoppen, van pagina naar pagina linken dus.
w00
%Europe/Berlin %717 %2006, 17:13
Dit klinkt misschien dom, maar als je een 'herexamen' mag doen neem ik aan dat je het hele jaar (of hoelang zo'n cursus ook duurt) les hebt gehad...
Ik vraag me af waar je probleem dan precies ligt. Zijn het de buttons, of de scrollbar. Of is het echt alles...?
SofDag
%Europe/Berlin %720 %2006, 17:17
We studeren een deeltijdstudie 'grafisch vormgeven'. Aangezien dit een opleiding is waar veel mensen heen gaan die al in de grafische sector werken, dus die een flinke basis hebben en 'mannetjes' in de omgeving hebben die overal verstand van hebben.
We hebben in totaal 4 lessen gehad, versta onder lessen: een leraar die geweldig goed is in zijn vak maar geen kaas heeft gegeten van het les geven.
Antwoord op je vraag: het probleem is vooral (tot nu toe) het linken van de pagina's.
Zodra we een button gemaakt hebben en de testmovie willen kijken blijft ons scherm wit.
disasp
%Europe/Berlin %724 %2006, 17:23
dan moet je de button via de libary (f11) in de stage slepen
Edwin
%Europe/Berlin %733 %2006, 17:36
stop() :D
Stuf
%Europe/Berlin %737 %2006, 17:42
Zou je mss een voorbeeld kunnen geven van wat je al hebt.. (mss even je .fla online gooien.)
Het linken van pagina's kan op verschillende manieren gedaan worden, maar als je een goed antwoord wilt zul je wel met iets meer info moeten komen.
Heb je de pagina's in movieclips staan? Of moet er naar een andere website gelinkt worden? Zijn de pagina's losse .swf files?
Wat wil je precies?
Knoffer
%Europe/Berlin %756 %2006, 18:09
http://www.flashfocus.nl/tutorials/Beginnen%20met%20Flash/
Ik zie iig 1 tut staan over beginselen van website maken in flash.
Ik heb ze weleens bekeken, ik kan me herinneren dat er wel goede tussen stonden iig...
mech7
%Europe/Berlin %763 %2006, 18:19
Ik zou gewoon zelf zon boek gaan doornemen niet samen :P en dan veel proberen.. en video tuts van lynda.com etc helpen ook veel en sites als http://www.gotoandlearn.com/
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.