PDA

Volledige versie bekijken : slecht in scripting, heb soorgelijk script maar...

mel_vin
%Europe/Berlin %755 %2005, 19:08
hi

ik wil mijn site vorm gaan geven zoals de volgende:
http://www.evb.com/

ik heb van iemand een orgineel scritp gekregen, maar ik ben er sowieso een jaar uit geweest met het ontwerpen van, 2) is dat ik altijd al bijzonder slecht ben geweest in scripting.

het script mag wat mij betreft iedereen gebruiken is best cool

gewoon copy-paste in eerste frame dan testen

q = 20, c=0, r = 0;
this.createEmptyMovieClip("g", 0);
g.beginFill(0xff9900), g.lineStyle(0), g.lineTo(0, 200), g.lineTo(200, 200), g.lineTo(200, 0), g.endFill(), g._x = 20, g._y = 20;
for (var i = 1;i<q;i++) {
c < Math.sqrt(q) ? c++ : (c = 0, r++);
var b = this.createEmptyMovieClip(i, i);
b.createTextField("f", 0, 75*c, 18*r, 80, 15);
b.f.text = i*25 + ":" + i*i, b.f.setTextFormat(new TextFormat("Verdana", 10, 0x888888, true));
b.onPress=function() {
resize(g, 75, .75, this.getDepth()*25, this.getDepth()*this.getDepth());
}
}
function resize(t, r, e, w, h) {
t.onEnterFrame=function() {
this._width == w && this._height == h ? delete this.onEnterFrame : this._width += (w-this._width)/r, this._height += (h-this._height)/r;
r > 1 ? r *= e : r = 1;
}
}

maar nu.....
kom er niet echt wijs uit....

hoe kan ik op een simpele manier het zo maken dat ik enkele buttons heb (grafisch), en al naar gelang welke button ik klik het recht hoek verandert (tweent met scripting).,.... moet uiteindelijk zo worden dat ook na klik de submovie/onderdeel in dat vierkant geladen wordt... zoals evb dat doet....

iemand? tis een hele kluif i know...... maar zou echt cool zijn als iemand iets heeft voor me
greetz
melvin

Jordy
%Europe/Berlin %774 %2005, 19:34
wat een slechte script manieren heeft die gene. Waarom geeft hij niet alle variabele een naam waar je wijzer uit wordt.

Dit is zo lastig te snappen.

Strato
%Europe/Berlin %669 %2005, 17:03
He mel_vin,

Ik ben hier laatst nog mee bezig geweest... is het zoiets als dit??
Het is in iedergeval niet zo moeilijk als je hier schrijft.
Als je de codes ervan wil... laat het me weten, dan kunnen we het bespreken.

mel_vin
%Europe/Berlin %705 %2005, 17:55
hey strato

dit is exact wat ik zoek! super te gek... ik zou dit graag willen leren, maar ik ben super slecht in flash (geen aanleg programmeren in het geheel)

hoe gaan we dit aanpakken? wil jij er geld voor hebben ofzo?

groetjes
melvin

Stuf
%Europe/Berlin %738 %2005, 18:43
ik was een tijdje geleden ook met zoiets bezig..

scale (http://members.home.nl/stefnitert/flashfocus/scaling.html)

kleur van het vierkant kan uiteraard goed aangepast worden...
heb je er interesse in (en is het voor eigen gebruik ;) ) stuur me ff je mail adres..

latino
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:05
nou stuur maar op kan ik even kijken hoe dat is gedaan leer ik weervan ! klik op mijn naam voor mijn email thanks!

flashfreak
%Europe/Berlin %373 %2005, 09:58
id, sturen die handel, als ik het gebruik krijg je zeker een verelding, maar kan je ook anders de tut tonen die je hiervoor hebt gebruikt?

Stuf
%Europe/Berlin %521 %2005, 13:31
k heb er geen tut voor gebruikt... maar ik kan er wel 1 maken, als daar behoefte naar is.