mel_vin
%Europe/Berlin %755 %2005, 19:08
hi
ik wil mijn site vorm gaan geven zoals de volgende:
http://www.evb.com/
ik heb van iemand een orgineel scritp gekregen, maar ik ben er sowieso een jaar uit geweest met het ontwerpen van, 2) is dat ik altijd al bijzonder slecht ben geweest in scripting.
het script mag wat mij betreft iedereen gebruiken is best cool
gewoon copy-paste in eerste frame dan testen
q = 20, c=0, r = 0;
this.createEmptyMovieClip("g", 0);
g.beginFill(0xff9900), g.lineStyle(0), g.lineTo(0, 200), g.lineTo(200, 200), g.lineTo(200, 0), g.endFill(), g._x = 20, g._y = 20;
for (var i = 1;i<q;i++) {
c < Math.sqrt(q) ? c++ : (c = 0, r++);
var b = this.createEmptyMovieClip(i, i);
b.createTextField("f", 0, 75*c, 18*r, 80, 15);
b.f.text = i*25 + ":" + i*i, b.f.setTextFormat(new TextFormat("Verdana", 10, 0x888888, true));
b.onPress=function() {
resize(g, 75, .75, this.getDepth()*25, this.getDepth()*this.getDepth());
}
}
function resize(t, r, e, w, h) {
t.onEnterFrame=function() {
this._width == w && this._height == h ? delete this.onEnterFrame : this._width += (w-this._width)/r, this._height += (h-this._height)/r;
r > 1 ? r *= e : r = 1;
}
}
maar nu.....
kom er niet echt wijs uit....
hoe kan ik op een simpele manier het zo maken dat ik enkele buttons heb (grafisch), en al naar gelang welke button ik klik het recht hoek verandert (tweent met scripting).,.... moet uiteindelijk zo worden dat ook na klik de submovie/onderdeel in dat vierkant geladen wordt... zoals evb dat doet....
iemand? tis een hele kluif i know...... maar zou echt cool zijn als iemand iets heeft voor me
greetz
melvin
ik wil mijn site vorm gaan geven zoals de volgende:
http://www.evb.com/
ik heb van iemand een orgineel scritp gekregen, maar ik ben er sowieso een jaar uit geweest met het ontwerpen van, 2) is dat ik altijd al bijzonder slecht ben geweest in scripting.
het script mag wat mij betreft iedereen gebruiken is best cool
gewoon copy-paste in eerste frame dan testen
q = 20, c=0, r = 0;
this.createEmptyMovieClip("g", 0);
g.beginFill(0xff9900), g.lineStyle(0), g.lineTo(0, 200), g.lineTo(200, 200), g.lineTo(200, 0), g.endFill(), g._x = 20, g._y = 20;
for (var i = 1;i<q;i++) {
c < Math.sqrt(q) ? c++ : (c = 0, r++);
var b = this.createEmptyMovieClip(i, i);
b.createTextField("f", 0, 75*c, 18*r, 80, 15);
b.f.text = i*25 + ":" + i*i, b.f.setTextFormat(new TextFormat("Verdana", 10, 0x888888, true));
b.onPress=function() {
resize(g, 75, .75, this.getDepth()*25, this.getDepth()*this.getDepth());
}
}
function resize(t, r, e, w, h) {
t.onEnterFrame=function() {
this._width == w && this._height == h ? delete this.onEnterFrame : this._width += (w-this._width)/r, this._height += (h-this._height)/r;
r > 1 ? r *= e : r = 1;
}
}
maar nu.....
kom er niet echt wijs uit....
hoe kan ik op een simpele manier het zo maken dat ik enkele buttons heb (grafisch), en al naar gelang welke button ik klik het recht hoek verandert (tweent met scripting).,.... moet uiteindelijk zo worden dat ook na klik de submovie/onderdeel in dat vierkant geladen wordt... zoals evb dat doet....
iemand? tis een hele kluif i know...... maar zou echt cool zijn als iemand iets heeft voor me
greetz
melvin