PDA

Volledige versie bekijken : Foto-bestel site maken (PHP?)

barf0386
%Europe/Berlin %538 %2006, 12:55
Ik heb als opdracht gekregen om voor onze foto zaak een site te maken waar met foto's kan bestellen uit galleries. Met andere woorden, wij maken foto's op een evenement, en op de site kan met dan de foto's bestellen dmv bijvoorbeeld er op te klikken en dan aantal plus afmetingen te kiezen. Dit moet vervolgens naar ons gestuurd worden en naar de klant als bevestiging.

Wat is nu de beste manier om dit aan te pakken? Zijn er kant-en-klare oplossingen? Liefst gratis (tja) maar mág eventueel ook wat kosten. Of is dit in princiepe vrij eenvoudig zélf te realiseren? Ik weet niet zó veel van php maar hoe pak ik dit aan?

P)

Jordy
%Europe/Berlin %545 %2006, 13:05
wat ik niet helemaal snap, jij hebt een opdracht gekregen die jezelf niet uit kan voeren, en dan vraag je hier om scripts + gratis hulp? Jij zal er waarschijnlijk geld mee verdienen, en wij moeten dat gratis voor je doen?

Wil je serieus hulp, post je topic dan in Werk aangeboden (http://www.flashfocus.nl/forum/forumdisplay.php?f=22).

We kunnen evt wel helpen als je zelf eerst een het een en ander gaat proberen, en echt met specifieke vragen terugkomt.

Het vragen om kant-en-klare scripts, of volledige tutorials ("hoe is dit gemaakt?") is niet toegestaan - FlashFocus is er om je te helpen bij specifieke problemen, maar niet voor complete script/uitleg - requests.

Cowerd
%Europe/Berlin %549 %2006, 13:11
Ik heb een tip!
ga naar www.php.net, zoek op gd-library!
dan kan je testen of je server gd-library ondersteund

is dit het geval? dan kan je automatisch een copyright-mark over je foto heel plaatsen.. bv datr er schuin over de foto de naam van het bedrijf komt. en die gaat er pas af als je de foto besteld;)

barf0386
%Europe/Berlin %610 %2006, 14:39
wat ik niet helemaal snap, jij hebt een opdracht gekregen die jezelf niet uit kan voeren, en dan vraag je hier om scripts + gratis hulp? Jij zal er waarschijnlijk geld mee verdienen, en wij moeten dat gratis voor je doen?

Niet echt. Ik ben lab-medewerker daar, dus het is gewoon voor mn eigen baas die me toch wel betaald ook al doe ik dit niet. (als het even meezit dan he)

Mijn vraag is dus of iemand zon systeem kent, niet of je het voor me wil maken :S

brossiekoppie
%Europe/Berlin %783 %2006, 18:48
Wat je vraagt is eigenlijk niet echt moeilijk maar het vereist wel enige kennis. Er bestaan veel gratis-systemen maar het systeem dat je vraagt bestaat natuurlijk niet; ik bedoel; die systemen geven je de basis en jij moet dan aanpassen naargelang de opties en functionaliteiten die je erin wilt.

Google eens wat rond. Is het ook de bedoeling dat mensen online kunnen betalen?

TheZwier
%Europe/Berlin %640 %2006, 15:21

Wil je serieus hulp, post je topic dan in Werk aangeboden (http://www.flashfocus.nl/forum/forumdisplay.php?f=22).

We kunnen evt wel helpen als je zelf eerst een het een en ander gaat proberen, en echt met specifieke vragen terugkomt.

Dit vind ik zelf wel een beetje overdreven, hij vraagt niet naar het complete script en er worden wel vaker vragen gesteld waar iemand geld mee verdient...

Hij vraagt duidelijk naar hulp of of zoiets al bestaat...

En om even te antwoorden :)
Zoiets lijkt me redelijk simpel te realiseren.. Gewoon een simpel formuliertje en thumbnails van de foto's met checkboxen zodat je kan zien welke foto je gaat selecteren, en dan met PHP alle waarden in de checkbox-array laten echo'en in een mailtje samen met de info van het formuliertje, of evt zelfs de geselecteerde foto's in een array zetten..

Edwin
%Europe/Berlin %672 %2006, 16:08
Kijk even op www.hotscripts.com
ik denk dat daar wel wat tussen zit voor je.
succes!

Jordy
%Europe/Berlin %693 %2006, 16:39
Dit vind ik zelf wel een beetje overdreven, hij vraagt niet naar het complete script en er worden wel vaker vragen gesteld waar iemand geld mee verdient...

Hij vraagt duidelijk naar hulp of of zoiets al bestaat...

ok, my bad.. k ben eigenlijk ook niet de gene die die post moet maken mja :D