Volledige versie bekijken : Computer als tegenstander
M0L
%Europe/Berlin %616 %2006, 14:48
ik heb zelf een bomberman spel gemaakt maar je kunt nu alleen nog maar 1 tegen 1 doen want meer mensen op een toetsenbord werkt niet. Kwou eerst eigenlijk over lan of internet mar ik weet niet hoe dat moet dat is volgens mij best moeilijk. Dus ik wil er computer gestuurde tegenstanders in weet iemand hoe ik dan moet beginnen tips een misschien een paar voorbeelden.
SaphuA
%Europe/Berlin %621 %2006, 14:54
Een tegenstander is in dit geval niets anders dan het logisch op laten volgen van dezelfde functies die de speler met zijn keyboard doet, in combinatie met wat AI.
Dus de computer moet in 4 directies kunnen lopen, bommen kunnen plaatsen en eventueel upgrades oppakken. Deze handelingen kunnen gebruikers ook doen. Het AI gedeelte bestaat dan uit het uitvoeren van bepaalde acties op basis van verschillende waarden. Waneer de speler ver van de computer staat, zal deze naar de speler toe moeten lopen. Waneer er ergens bommen liggen, zal de computer ze moeten ontwijken.
Het coden van zoiets is eigenlijk niets anders dan één grote if-else constructie.
Succes,
~Sph
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.